Skip to content
  Ponedjeljak 17 Novembra 2025
Trending
17/11/2025Priča o turistima-snajperistima u Sarajevu potresla javnost 17/11/2025Ova generacija Zmajeva ima nešto što nije imala nijedna prije 17/11/2025Bh. rukometne kadetkinje imat će jake provjere 17/11/2025Pravdu će dijeliti Portugalac 17/11/2025Nastaviti odlični niz 17/11/2025Kreće rekonstrukcija nekadašnjeg Hotela „Ero“ 17/11/2025Radovi na probijanju tunela Kvanj 17/11/202518. klupska izložba Foto-kino kluba Trebinje 17/11/2025Održana Skupština OI „Neretva“ Konjic 17/11/2025U BiH opao uvoz električnih automobila
EroBA
  • Home
  • Vijesti
    • Vijesti
  • Politika
    • BiH
    • Svijet
  • Ekonomija
  • Kultura
  • Sport
    • Košarka
      • Euroliga
  • Hercegovina
    • Mostar
  • Ostalo
    • Događaji
  • Magazin
  • Kolumne
EroBA
EroBA
  • Home
  • Vijesti
    • Vijesti
  • Politika
    • BiH
    • Svijet
  • Ekonomija
  • Kultura
  • Sport
    • Košarka
      • Euroliga
  • Hercegovina
    • Mostar
  • Ostalo
    • Događaji
  • Magazin
  • Kolumne
EroBA
  Vijesti  Proizvođači automobila diljem svijeta u velikim problemima nakon kineskog poteza
Vijesti

Proizvođači automobila diljem svijeta u velikim problemima nakon kineskog poteza

EroBaEroBa—05/06/20250
FacebookTwitterPinterestLinkedInTumblrRedditVKWhatsAppEmail

Proizvođači automobila, lobističke skupine i diplomati od Europe preko Indije i Japana do Sjedinjenih Država strahuju da bi kineske restrikcije na izvoz rijetkih zemnih metala mogle ozbiljno ugroziti globalne lance opskrbe širokog spektra tehnologija. Prvi su uzbunu digli Nijemci. Njemačka automobilska industrija, okosnica njihova gospodarstva, našla se u ozbiljnim problemima jer ovisi o kineskim rijetkim sirovinama za proizvodnju gotovo svega, od motora brisača i servoupravljača do alternatora i svjetla. No, nije pogođena samo autoindustrija jer su isti materijali ključni i za proizvodnju pametnih telefona, vjetroturbina, borbenih zrakoplova i dronova.

Alternativna rješenja

Kina je u travnju uvela strogi režim izvoza te svaka pošiljka zahtijeva pojedinačnu dozvolu i opsežnu dokumentaciju. Zbog toga je izvoz rijetkih zemnih elemenata pao 50 posto, a tisuće zahtjeva iz europskih tvrtki ostale su neobrađene. Iako su neki, poput Volkswagenovih dobavljača, ipak uspjeli dobiti dozvole, sustav jednostavno nije dovoljno brz ni učinkovit da bi omogućio nesmetanu proizvodnju.

More stories

Evropa srlja u “građanski rat” zbog motora s unutarnjim izgaranjem

15/03/2023

Kune rade veliku štetu na električnim automobilima

22/10/2023

Električna transformacija Volkswagena nije uspjela

16/12/2023

Automobilska industrija: Dobavljači gube povjerenje

13/07/2023

Nekoliko globalnih proizvođača automobila sada razmatra selidbu dijela proizvodnje u Kinu gdje bi elektromotori mogli biti izrađeni ili nadograđeni s magnetima na licu mjesta. Tako bi se zaobišla ograničenja koja se trenutačno odnose samo na izvoz magneta, a ne na gotove dijelove.

Osim toga, automobilske kompanije pokušavaju pronaći alternativne dobavljače magneta u Aziji i Europi. No, jedan dužnosnik te industrije za Wall Street Journal je rekao da “nijedan od tih izvora ne može zadovoljiti razinu potražnje”.

Visoki troškovi usklađenosti

Nedostatak posebno pogađa proizvodnju električnih i hibridnih vozila, koja sadrže znatno više rijetkih zemnih metala od konvencionalnih modela. Povratak na stariju tehnologiju elektromotora bez rijetkih metala je tehnički moguć, ali neisplativ jer su današnji motori učinkovitiji i jeftiniji. Alternativno, razmatra se uklanjanje luksuznih značajki poput podesivih sjedala i naprednih zvučnih sustava koji koriste te metale. Ali, to je kratkoročno rješenje.

Dok Zapad pokušava smanjiti ovisnost, Kina zna da taj proces neće biti ni brz, ni jeftin. Zapadnim zemljama nedostaju stručni kadar i infrastruktura za izgradnju vlastite opskrbne mreže. New York Times podsjeća da Kina ima 39 sveučilišta s programima za obrazovanje inženjera i istraživača specijaliziranih za industriju rijetkih zemnih metala. U SAD-u i Europi takvi su programi rijetkost. Osim toga, visoki troškovi usklađenosti s europskim propisima o zaštiti okoliša dodatno poskupljuju razvoj vlastite industrije.

Blokiranje izvoza nije dugoročno isplativo rješenje za Kinu te će Peking u pregovorima sa zapadnim kolegama u zamjenu za lakše izdavanje izvoznih dozvola vjerojatno tražiti smanjenje carina, bolji pristup zapadnim tržištima ili ukidanje sekundarnih sankcija za tvrtke koje koriste Huaweijeve čipove.

(Jutarnji list)

autoindustrija
FacebookTwitterPinterestLinkedInTumblrRedditVKWhatsAppEmail
Pljušte optužbe na obje strane
Sve više problema oko organizacije koncerta Thompsona
Related posts
  • Related posts
  • More from author
Ekonomija

Toyota na putu ka rekordu, Škoda drži četvrtinu tržišta

10/08/20250
Vijesti

U BiH povećane cijene i potražnja automobila

05/06/20250
Ekonomija

Zašto je Yugo 45 loše prošao na međunarodnom tržištu?

13/09/20240
Load more
Read also
Vijesti

Priča o turistima-snajperistima u Sarajevu potresla javnost

17/11/20250
Istaknuto

Ova generacija Zmajeva ima nešto što nije imala nijedna prije

17/11/20250
Istaknuto

Bh. rukometne kadetkinje imat će jake provjere

17/11/20250
Istaknuto

Pravdu će dijeliti Portugalac

17/11/20250
Istaknuto

Nastaviti odlični niz

17/11/20250
Hercegovina

Kreće rekonstrukcija nekadašnjeg Hotela „Ero“

17/11/20250
Load more

# TRENDING

mostarFederalni hidrometerološki zavodreprezentacija bihBIHAMKbosna i hercegovinatrebinjeBiH ekonomijausarat u ukrajinizanimljivostirusijapalestinakonjicPremier liga BiH u fudbalunjemačkaizraelfk velež mostarhšk zrinjskirepublika srpskasrbija
© Copyright 2025, All Rights Reserved
  • Impressum
  • Kontakt