Nakon dugih najava i brojnih zastoja, konačno je počela izgradnja dvotračne ceste Šićki Brod – Đurđevik, u javnosti poznatija kao obilaznica oko Živinica. Radi se o Lotu 2 buduće brze ceste Tuzla – Sarajevo, a cesta koja se sada gradi će biti dužine 5,85 kilometara.
Uprkos tome što je ugovor o izvođenju radova potpisan još u decembru 2024. godine, mašine na terenu su se pojavile tek prije nekoliko dana. Razlog su bile složene administrativne prepreke i imovinsko – pravni problemi, među kojima se izdvajaju spora eksproprijacija zemljišta, neusklađeni vlasnički odnosi i neažurne zemljišne knjige.
Situaciju je dodatno zakomplikovala odluka Ustavnog suda BiH iz maja 2024. godine, kojom je zaustavljena promjena namjene šumskog zemljišta. Kako su ranije pojašnjavali iz Javnog preduzeća Ceste Federacije BiH, upravo su ti problemi spriječili da izvođači i investitori budu uvedeni u posao, iako je novac za ovaj projekat osiguran još prije šest godina.
“Tuzlanski kanton je sa stanovišta izgradnje putne infrastrukture u nezavidnoj situaciji, jer nemamo izgrađen niti jedan metar, odnosno kilometar saobraćajnica visokog nivoa saobraćajne usluge ranga autoceste ili brze ceste. To je porazavajuće uzmemo li u obzir da je 12 posto svih registrovanih vozila u BiH registrovano na području Tuzlanskog kantona, odnosno njih 157 hiljada u 2024. godini. Privredno smo najrazvijenija regija u BiH, a po broju stanovnika smo poslije Sarajevskog kantona prvi u FBiH”, kazao je za Klix pomoćnik ministra za saobraćaj TK Nenad Lukanović.
Ceste FBiH su navedene kao investitor, a radove izvodi konzorcij domaćih firmi sastavljen od Jata Group, Euro-Asfalt, HIH, Roading, Rial-Šped i Cestotehnik (Tuzla). Vrijednost ugovora iznosi 58,5 miliona KM sa PDV-om, a rok izvođenja radova je 30 mjeseci. Nadzor će obavljati konzorcij AIK-Inženjering i PPG, uz ugovorenu vrijednost od 1,8 miliona KM i rok od 32 mjeseca.
Dionica Šićki Brod – Đurđevik dio je planirane trase duge 17 kilometara, koja će značajno poboljšati povezanost Tuzle i Tuzlanskog kantona s ostatkom Federacije BiH. Nova cesta projektovana je kao dvotračna sa brzinom od 80 kilometara na sat, dok će postojeća magistrala M18 ostati za lokalni saobraćaj. Početak radova na ovoj dionici označava važan korak u dugoočekivanom infrastrukturnom povezivanju Tuzle i Sarajeva, a ujedno i rasterećenju saobraćaja kroz Živinice.
Projekat je dio šire strategije unapređenja saobraćajne mreže Federacije BiH, čiji završetak građani ovog dijela Tuzlanskog kantona čekaju više od decenije.
