Učestale saobraćajne nesreće na putnom pravcu Ustiprača-Vardište, razlog su danas održanog sastanka Savjeta za bezbjednost saobraćaja Opštine Višegrad. Iz Opštine stiže apel da se nadležne republičke i lokalne institucije uključe u sanaciju i unapređenje bezbjednosti saobraćaja na ovoj dionici. Stručnjaci upozoravaju – predložiće ciljanu provjeru bezbjednosti saobraćaja na ovoj dionici.
Magistralni put Višegrad-Vardište već duže vrijeme važi za jednu od rizičnijih saobraćajnica u ovom dijelu zemlje. Novi sastanak i ponovo upozorenje – riječ je o kritičnim mapiranim tačkama.
“Na unaprijed mapiranim tačkama… Te tačke su unesene kao kritične tačke u neku našu proceduru, tako da, dogodilo se opet na njima”, navodi starješina Vatrogasne jedinice Višegrad Željko Milošević.

Činjenica da je ova dionica mapirana od ranije kao kritična tačka, nije dovoljno rješenje problema. Učestale nesreće, oštećen kolovoz i nedovoljna signalizacija razlog su sve veće zabrinutosti vozača i lokalnih stanovnika. Stručnjaci ističu – ne radi se dovoljno na pronalasku rješenja.
“Moglo bi se reći da postoji neka vrsta kontinuiteta, pritiska da se nešto uradi. Međutim, vidimo da nam statistika govori da taj cilj, te ciljeve koje mi mislimo da ih imamo, da ih ostvarujemo – daleko smo od toga. Sve je veći broj saobraćajnih nezgoda, sve je veći broj poginulih u njima”, ističe dr. Mustafa Mehanović sa Fakulteta za promet i komunikacije UNSA-e.
Dalje upozoravaju da kombinacija loše infrastrukture i nepažnje vozača često ima tragične posljedice. Posebno problematične tačke na putu ostaju bez trajnog rješenja, a kako kažu, predložiće ciljanu provjeru bezbjednosti saobraćaja na ovoj dionici.
“Ta provjera je u skladu sa Evropskom direktivom bezbijednosti puteva 2008/96. Cilj je da lica koja su nezavisna od upravljača puta izvrše provjeru predmetne dionice, dakle, da pregledaju put, okolinu puta, opremu puta i sve druge okolnosti i utvrde da li neki elementi puta ili okoline puta ili opreme puta su mogli uticati i imali uticaja na nastanak saobraćajnih nezgoda, te da predloži mjere za otklanjanje tih nedostataka ukoliko se utvrde”, kaže Milija Radović iz Agencije za sigurnost saobraćaja RS.
Edukacija i prevencija su jednako važni kao i tehničke mjere. Bez jačanja svijesti o odgovornom ponašanju u saobraćaju, kažu, broj nesreća teško da će se smanjiti.
Dok se broj nesreća na putevima povećava, konkretne mjere izostaju. Sigurnost puteva, ne zavisi samo od vozača, već i od odgovornosti institucija koje treba da obezbijede sigurne uslove vožnje. Dok su građani podijeljenog mišljenja, stručnjaci poručuju da svaka odgođena odluka može značiti – izgubljen život.
