Blagaj, mjesto udaljeno oko 12 kilometara južno od Mostara zadnjih deset godina bilježi porast posjeta domaćih i inozemnih gostiju koji su sve više zainteresirani za luksuzne vile s bazenima i boravak u kampovima.
Elma Badžak, uime obiteljske tvrtke Villa Badžak, poznate kao Jaffa Ville, u sklopu koje su gostima na raspolaganju tri vile s bazenima i dva bungalova u izgradnji, također s bazenom, u Malom polju kod Blagaja, ističe da je Blagaj prepoznat kao turistička destinacija i da ga sve više gostiju dolazi posjetiti. Po njezinim riječima, Blagaj i okolina imaju u ponudi tri hotela, vinariju, petnaestak restorana, desetak obiteljskih kampova te na desetke vila s bazenima. Pored toga, ima odličnu outdoor ponudu (vožnja kanuom rijekom Bunom, biciklizam, vožnja quadom i dr.).
– Jaffa vile ali i desetci drugih u Blagaju i okolici, nalaze se u potpunom prirodnom okruženju i svi objekti pružaju stopostotnu privatnost koju sve više gostiju iz BiH i dijaspore traži – istaknula je u izjavi za Fenu Elma Badžak.
Napominje kako cijene smještaja ovise od godišnjeg doba, o broju rezerviranih dana i osoba, ali da se uglavnom kreću od 200 do 400 eura po danu pa i više za super luksuzne vile. Uz smještaj, dodala je, gostima nude i vožnju quadom, kanuom na rijeci Buni, posjet plantažama, berbi voća i povrća, a tako animiraju i male domaće poljoprivrednike i stočare koji mogu gostima ponuditi svoje autohtone proizvode.
Badžak je i jedna od inicijatorica osnivanja Udruženja turističkih radnika Blagaja “Visit Blagaj” koje bi se u budućnosti, navodi, trebalo baviti upravo prezentacijom turističke ponude u tom kraju.
– Ponuda Blagaja i okoline nije dobro promovirana pa nam je cilj da putem Udruženja radimo na takvim pitanjima. Naime, ideja nam je uključiti i gradsku administraciju i urediti infrastrukturu u Blagaju, a željeli bismo imati i zajedničku web stranicu kako bismo bili prisutniji u digitalnom svijetu – poručila je Badžak.
Irma Kajan, vlasnica River kampa “Bara”, kaže kako se u Blagaju turizam razvija samo iz osobnoga entuzijazma i želja pojedinaca.
Iz tog je razloga, ustvrdila je, i proizišla želja da se turistički djelatnici toga kraja organiziraju preko jedne zajedničke platforme i riješe nagomilane probleme s kojima se susreću kroz svoj posao. Posebno je istaknula problem divljih kampirališta koja nisu rijetkost u ovom kraju. Također je ukazala i na nedostatak info centra koji bi posjetiteljima dao potrebne informacije o Blagaju i njegovim turističkim kapacitetima.
Nadalje je navela kako Blagaj postaje prepoznatljivo mjesto po kampovima od 2010. godine od kada je ‘niklo’ njih desetak.
– Ovaj obiteljski riječni kamp ‘Bare’ nalazi se cijelom dužinom rijeke. Još uvijek je zatvoren jer je donedavno bio pod vodom, no dolaskom ljepših dana i povlačenjem vode bit će spreman za ljetnu sezonu koja počinje od 1. lipnja i traje do 1. rujna – ističe Kajan.
Napominje kako turisti dolaze uglavnom iz Europe, a riječ je o onima koji ne smatraju kampiranje alternativom standardnom smještaju nego je njima to stil života.
Dodaje kako domaćih gostiju nemaju ili su vrlo rijetki, ali se nadaju da će se nakon pandemije koronavirusa ljudi okrenuti prirodi te da će se u dogledno vrijeme i ta slika promijeniti.
Usto je podsjetila kako je za vrijeme pandemije dolazak gostiju opao i da se ove godine nadaju puno uspješnijoj sezoni. Blagaj inače uz prirodne ljepote nudi i kulturno povijesne znamenitosti, kao što su srednjevjekovni grad hercega Stjepana Kosače, a poznat je i po čuvenoj derviškoj tekiji iz osmanskog doba, koja se nalazi uz pećinu odakle izvire rijeka Buna.
(Fena)