Puno toga se promijenilo izgradnjom Pelješkog mosta. Nema uobičajenih gužvi na graničnim prijelazima Kleku i Bistrini, neumski koridor je opustio, a upitna je i budućnost trajekta Ploče-Trpanj. Prvog dana prometovanja novootvorenim Pelješkim mostom do podneva je prošlo oko četiri tisuće vozila u oba smjera. Toliko je manje automobila prešlo preko spomenutih graničnih prijelaza gdje bilježe prepolovljeni promet u usporedbi sa prethodnim danima. Dva dana nakon otvaranja Pelješkog mosta za promet, u jeku turističke sezone, broj putnika na GP Klek manji je za 42 posto u odnosu na prošlu sedmicu.
I u Neumu je zamjetan manji broj automobila na cesti, a i poslovnice Jadrolinije u Pločama i Trpnju u srijedu su prodale manji broj karata. Putnici koji putuju prema jugu uglavnom su se odlučili za Pelješki most gdje zastaju na odmorištima i fotografiraju se za uspomenu. Svi sa kojima smo razgovarali oduševljeni su mostom, njegovom funkcionalnošću i izgledom.
I dok su Pelješčani oduševljeni, u Neumu baš i nisu zadovoljni, barem vlasnici trgovina i ugostiteljskih objekti uz magistralu kojima bi mogao opasti promet ako se nastavi ovakav trend smanjenja putnika neumskim koridorom. U ostalim dijelovima Neuma ne strahuju od gubitka prometa, dapače ističu da će se izgradnjom mosta smanjiti gužve te će moći razvijati turističku djelatnost.
Otkako se počeo graditi Pelješki most u javnosti se stalno provlačila teza da će Neum ostati slijepo crijevo jer će ga zaobilaziti putnici u tranzitu, koji su bili prisiljeni prolaziti kroz njega jer drugoga puta zapravo nisu imali.
– Otvaranje Pelješkog mosta donosi nam puno više pozitivnih negoli negativnih stvari. Očekuje se pad prometa u trgovinama i ugostiteljskim objektima za nekih 30 do 35 posto. Sigurna sam da zbog toga nitko neće ostati bez posla jer posla u Neumu ima, ističe za Slobodnu Dalmaciju Davor Krešić, predsjednik udruge turističkih radnika u Neumu.
– Već dugo godina se priča o mostu i zna se da je bilo pitanje vremena kada će se on otvoriti. Ljudi u Neumu su se na to pripremili. Ako opadne posao na magistrali biće posla ispod magistrale. Nisu ugostiteljski objekti i trgovine na magistrali glavna gospodarska grana u Neumu, pojašnjava Krešić, koji naglašava da se u sezoni kada su velike gužve nije moglo normalno živjeti u Neumu.