Svi oni koji zarađuju od sezone zimskih sportova ove godine se pitaju hoće li potrošači, koji štede na svakom koraku kako bi amortizirali učinke inflacije od preko deset posto,i nakon dvije pandemijske godine, ponovno žrtvovati odmor na snijegu. Prve naznake ukazuju na to da će potrošači s normalnim prihodima to ove godine zaista i učiniti. Prema nekim ispitivanjima, dvije trećine Nijemaca zbog inflacije štedi i suzdržava se kad su u pitanju izdaci koji nisu prijeko potrebni.
Kratkoročne rezervacije
Ono što za sada javljaju turoperateri ukazuje na to da je broj rezervacija hotelskih soba u padu.
„Ukupno računamo s padom od 20 do 25 posto”, kaže Thomas Geppert iz krovne udruge bavarskih hotelijera i gastronoma.
Doduše u razdoblju oko Božića i Nove godine su kapaciteti dobro popunjeni no ostatak zime je još uvijek velika nepoznanica. Geppert se nada efektu od posljednje zime kada su gosti, poučeni iznenadnim promjenama pandemijskih pravila, bukirali vrlo kratkoročno. Izuzetak su, kako kaže Geppert, najskuplji aranžmani. Njihova prodaja nije pala.
„Polazimo od toga da one dobro stojeće inflacija nije pogodila do te mjere da bi mijenjali svoje navike što se zimskog odmora tiče”, kaže Geppert.
Slične vijesti stižu i iz susjedne Švicarske. Tamo posebno luksuzni resorti poput St.Moritza bilježe dobru popunjenost kapaciteta.
„Prošla zima je bila dobra a sve ukazuje na to da će i nastupajuća zima biti slična”, kaže Jan Steiner iz Engadin St. Moritz Tourismus AG.
Računi za energiju gutaju zaradu
U Tirolu su za sada zadovoljni brojem rezervacija ali razmišljaju o tome kako da usprkos višim cijenama smještaja (od 7 do 15 posto) pokriju povišene troškove, posebice što se energije tiče.
„Promet će još možda biti u redu ali dobit će zbog povećanih troškova biti osjetno niža”, kaže Karin Seiler iz tvrtke Tirol Werbung iz Innsbrucka.
U austrijskim i bavarskim skijaškim centrima su već sad pripremili mjere štednje kako bi smanjili enormno povećane račune za energiju ove godine. Planira se ukidanje rada nekih skijaških liftova ili smanjenje frekvencije u razdobljima s manje gostiju. Isto tako u mnogim mjestima neće biti noćnog skijanja pod reflektorima. Jednog „žderača” energija skijaški centri se ipak ne mogu odreći: topova za umjetni snijeg.
„To za nas nije luksuz nego sredstvo rada”, poručuju iz udruge skijaških centara Austrije.
Branša koja i ove zime očekuje stabilni utržak su proizvođači zimske sportske opreme koji su, za razliku od turističkih radnika, tijekom pandemije profitirali od potrebe građana za rekreacijom na svježem zraku. Iako je ove godine prodaja, pogotovo internetska, u padu, trgovci i proizvođači i dalje očekuju dobre brojke.
„Sport na otvorenom je i dalje u trendu”, poručuju iz Saveza njemačkih sportskih trgovina.
(Deutsche Welle)