U Kulturnom centru Trebinje danas su prezentovana dizajnerska rješenja za ovu ustanovu kulture koja su rezultat projekta „ReCulture: Re-brendiranje institucija kulture Zapadnog Balkana“. Kulturni centar Trebinje je jedna od četiri odabrane kulturne ustanove iz BiH, Srbije i Crne Gore, koje će biti rebrendirane u okviru ovog projekta.
Miljan Vuković, direktor Kulturnog centra Trebinje ističe da ovo rebrendiranje predstavlja jednu vrstu savremnog pojavljivanja na tržištu kulture u smislu novog vizuelnog identiteta ali i svih onih oblika koji krase današnju komunikaciju sa publikom.
„Prije svega tu mislim i na veb-sajt i na društvene mreže ali i na sami kontakt sa posjetiocima Kultrunog centra i svemu onom što oni vide na prvi pogled kada uđu u Kulturni centar. Od danas imamo usvojeno novo lice Kulturnog centra Trebinje“, naveo je Vuković.
Cilj rebrendiranja ove institucije kulture je poboljšati komunikaciju sa publikom.
„Uvesti jednu novu publiku, mlađu publiku u Kulturni centar Trebinje. Na taj način da se što više ljudi posebno mladih edukuje u oblasti kulture, da biraju one sadržaje koji imaju određenu umjetničku notu i da se prema tome ophode i prema sadržajima koje konzumiraju, a i generalno prema samom životu. To je jedna vrsta stava koji će oni zauzimati u narednom životu, razdvajajući ono što je lijepo i ono što nije i da biraju one sadržaje koji će im biti na korist“, naveo je Vuković.
On je zahvalio Gradu Trebinju i Ministarstvu prosvjete i kulture RS na stalnoj podršci u ovom i drugim projektima.
Nada Arnaut, docent na Akademiji likovnih umjetnosti Trebinje i mentor dizajnerskog tima, je istakla da su se trudili da sva nova dizajnerska rješenja koja su dio rebrendiranja Kulturnog centra budu prilagodljiva za sve grupe posjetilaca.
„Od onih najmlađih do onih najstarijih i turista. Ovaj novi logo Kulturnog centra i njegova primjena je takva da ima jednu vrstu stamenosti i obiljnosti i jednu vrstu razigranosti koja dovodi do toga da je kultura nešto lijepo i prijatno. Trudili smo se da boja novog loga Kulturnog centra bude različita od svega onoga što se koristi u logotipima i da asocira na neko i osvježenje i razigranost koja ovđe postoji. Boja je, kako mi interno volimo da kažemo, „kulturna“ ljubičasta“, pojasnila je ona.
Nakon što su predstavljena idejna rješenja za logotip, nove plakate, memorandume,brošure, poklone za poslovne partnere, te stranice društvenih mreža, do februara naredne godine biće završen i kompletan redizajn sajta Kulturnog centra Trebinje te putokazi u samoj zgradi i kroz grad Trebinje.
Dajana Vujaklija iz Organizacije „INK“ iz Novog Sada, koja je partner na ovom projektu, je navela da će u narednih 20 mjeseci timovi sve četiri kulturne institucije raditi na redizajnu suvenira za suvenirnice svake institucije, kao i na prostornom dizajnu, odnosno prostornoj grafici.
„ Ideja je i da svaki dizajn tim ponudi neko ambicioznije rješenje koje se odnosi na neki ozbiljniji prostorni dizajn kako bi se se još neke potrebe publike zadovoljile kroz instituciju“, rekla je Vujaklija.
Osim Kulturnog centra Trebinje u okviru ovog projekta biće redizajniran i Muzej savremene umjetnosti RS, Memorijal Pavla Beljanskog u Novom Sadu i Umjetnička kolonija Danilovgrad. U Kulturnom centru večeras će biti otvorena i izložba „Dizajn za kulturu“ koja predstavlja najbolje evropske dizajn prakse u oblasti kulture. Postavka sadrži preko 200 eksponata koje čine posteri, publikacije i drugi grafički materijali. Otvaranje izložbe je u 19 časova, u Kulturnom centru Trebinje.
(Radio Trebinje)