Ponuda automobila vjerojatno će ove godine biti veća. Povećat će se i rabat za automobile s benzinskim i dizelskim motorima. Električnim automobilima, međutim, prijeti pad potražnje. Izgledi za njemačke proizvođače automobila na tržištu u 2023. nisu ružičasti. Direktor privatnog instituta CAR u Dizburgu Ferdinand Didenhofer smatra da je “tužna slika” kada je riječ o prodaji automobila u Europi.
Doduše, popisi narudžbi su još prilično dugi, ali prema Didenhoferovoj analizi višak kupnje novih automobila je samo zato što su lanci opskrbe nekada bili poremećeni te su nedostajali poluvodiči i drugi važni dijelovi, javlja Dojče Vele.
Usporedo s lockdownima toekom pandemije, razvila se posebna situacija – svi proizvođači proizveli su manje automobila nego što je prvobitno planirano, pa se smanjila ponuda diljem svijeta. Ono što je proizvedeno prodano je s velikim maržama. Visoki popusti, koji su bili uobičajeni u industriji, više nisu postojali. Prema Dudenhöfferu, tome će doći kraj ove godine.
– Liste narudžbi će se skratiti, pa će kupci biti traženi. Inflacija i visoke cijene energenata, ali i recesija, usporit će kupnju novih automobila. Ova godina donosi oživljavanje rabata na kupnju automobila – istaknuo je.
Didenhofer smatra da će Europa biti gubitnik. Prognozira mali porast kupnje novih automobila u Njemačkoj, ali očekuje pad prodaje u Francuskoj, Velikoj Britaniji, Italiji, kao i u Rusiji kao “poseban slučaj” tokom 2023. godine. S druge strane, očekuje povećanje broja prodanih automobila u Aziji i Sjevernoj Americi. Naime, Kina i Sjedinjene Američke Države pokrenule su programe za oživljavanje gospodarstva koji bi mogli biti dobri i za automobilsku industriju.
Administracija američkog predsjednika Džoa Bajdena donijela je Zakon o smanjenju inflacije, koji predviđa državne izdatke od 430 milijardi dolara u razdoblju od deset godina. Između ostalog, američka vlada svakom kupcu električnog automobila obećava smanjenje poreza od 7.500 dolara, ako je automobil proizveden u SAD-u.
Slična pravila vrijede i za sve ostale grane, a ove mjere usmjerene su uglavnom na Kinu. No, Udruga njemačkih bankara procjenjuje da je zakon dovoljno nejasan da bi mogao isključiti i proizvođače automobila iz Njemačke, koji bi tada morali otvarati proizvodne pogone u SAD-u.