Pravilno upravljanje ljudskim resursima, korektni međuljudski odnosi te odnos prema kupcima najvažniji su segmenti djelovanja svih uspješnih poduzeća, bilo da je riječ o privatnom ili javnom sektoru. Do odgovora na pitanja kakva je poslovna praksa u okruženju i da li je poslovna etika u BiH samo mit, pokušali su doći studenti Ekonomskog fakulteta u Bihaću.
Nepoštivanje poslovne etike jedna je od najvećih prepreka za razvoj pozitivne poslovne prakse u okruženju, stav je govornika dvodnevnog Foruma koji je organiziran u Bihaću. Govorilo se o pozitivnim praksama, ali i šta mladi mogu očekivati od poslovnog ambijenta u Bosni i Hercegovini. Govornici su bili predstavnici privatnog i javnog sektora te su iznosili svoja iskustva.
„Ja bih rekla da u samoj državnoj službi postoji čitav set mehanizama koji služe za unapređenje integriteta u državnoj službi i moj stav je da najveći broj kolega i kolegica, državnih službenika, zaista se profesionalno odnose“, kazala je za FTV Dijana Joldžić-Ogrešević, direktorica Zavoda za prostorno uređenje i planiranje USK.
Haris Mujagić, menadžer DM-a, istakao je kako njegova firma rado zapošljava studente:
„Ne gledamo na to koliko čovjek ima staža jer svjesni smo šta znači mladom čovjeku dati priliku“.
Prema riječima sudionika, upravo je poslovna etika ta koja odlučuje o uspjehu jednog preduzeća jer, u suprotnom, poslodavac će gubiti klijente, saglasni su okupljeni koji su istakli važnost najvažnije poruke o etici.
„Prva je da je etika apsolutna, što znači da ne možete biti samo malo etični ili etični u onim momentima kada to vama odgovara“, objašnjava za FTV doc. dr. Elvira Ćatić-Kajtazović, prodekanesa za nastavu na Ekonomskom fakultetu u Bihaću.
Pitanje etike je veoma složeno, a prema riječima organizatora – jasno im je da ne mogu u potpunosti odgovoriti na sve izazove, niti da će svi biti zadovoljni njihovim odgovorima. Unatoč tome, važno je, kažu, promovirati pozitivnu praksu, ali i javno govoriti o svojim dilemama.