Lejla Škaljić i Selma Dandić, studentice doktorskog studija Ekonomskog fakulteta, Univerziteta „Džemal Bijedić“ u Mostarau provele su istraživanje na temu medijske pismenosti mladih ljudi. Istraživanje je provedeno uz podršku Ministarstvo obrazovanja, nauke, kulture i sporta Hercegovačko-neretvanskog kantona.
S ciljem približavanja tvažnosti medijske pismenosti održane su radionice, a posljednja održana radionica bila je s mladim osoba s invaliditetom. U restoranu „Lonato“ u kojem rade osobe s invaliditetom članice i članovi: Udruženja „Sunce“ Mostar , Udruge „Vedri osmijeh“ Mostar , Udruga za Down sindrom Mostar, Udruženja “Nasa Djeca – Our Kids u BiH” , Udruženja mladih “Ruzicnjak – Los Rosales” Mostara učestvovali su na radionici medijske pismenosti.
„Kroz projekt ” Medijska pismenost mladih ljudi u Hercegovačko-neretvanskom kantonu”, istraživali smo da li je medijska pismenost i medijski odgoj na potrebnom stepenu razvoja i zastupljenosti u Hercegovačko-neretvanskom kantonu, a posebno u Mostaru, odnosno postoji li dovoljno službenih odgojno-obrazovnih programa za poučavanje mladih o medijima“, naglasila je Selma Dandić.
Medijsku pismenost važno je proučavati i istraživati zbog svakodnevnih situacija u životu kako bi sami znali prepoznati koje su informacije tačne, a koje ne, važno je konstantno učenje o medijima. Pri tome je bitno naglasiti da se nikada ne treba pouzdati samo u jedan izvor, već se informacije uvijek mogu i trebaju potražiti na nekoliko mjesta i iz nekoliko medija. Upravo zbog toga, kao i zbog sve raširenijega korištenja društvenih mreža i mobilnih telefona, mladi ljudi bi trebali znati kakve informacije stižu do njih na različite načine.
„U savremenom društvu, nagli porast digitalnih medija i digitalnih platformi je rezultirao sveprisutnom dostupnošću različitih informacija. Stoga, medijska pismenost mladih je neophodna kompetencija za razumijevanje, analizu i kritičku evaluaciju informacija koje svakodnevno konzumiraju. Medijska pismenost ne samo da doprinosi razvoju intelektualnih vještina, već i osnažuje mlade da prepoznaju dezinformacije, kao i dublje manipulativne tehnike koje se mogu koristiti u medijskom okruženju. Ulaganje u razvoj medijske pismenosti mladih nije samo investicija u njihov lični razvoj i obrazovanje, već i u održavanje informiranog društva u eri digitalne komunikacije“, izjavila je Lejla Škaljić.