Vlada Hercegovačko-neretvanskog kantona (HNK) pokrenula je postupak pregovora za zaključenje granskog kolektivnog ugovora o pravima i obavezama poslodavaca i radnika iz oblasti zdravstva na području HNK-a. Odluka o pokretanju postupka pregovora usvojena je na današnjoj hitnoj telefonskoj sjednici Vlade, na prijedlog Ministarstva zdravstva, rada i socijalne zaštite.
Ova odluka je rezultat dogovora postignutog na sastanku premijera HNK-a dr. sc. Nevenka Hercega, ministra finansija Adnana Faladžića, ostalih članova Pregovaračkog tima Vlade i čelnika Nezavisnog sindikata zaposlenika Sveučilišne kliničke bolnice Mostar, održanom u petak, 3. novembra 2023. godine.
Kada je riječ o Protokolu o pregovaranju, obzirom na činjenicu da se radi o različitim prijedlozima, o pregovaračkom će se okviru Vlada izjasniti na prvoj narednoj sjednici.
Resorno ministarstvo je u punom kapacitetu posvećeno ovoj temi i članovi Pregovaračkog tima razmatraju finansijske aspekte iz sindikalnog prijedloga Kolektivnog ugovora. Očekujem da će Vlada usvojiti pregovarački okvir da bi sastanak članova Pregovaračkog tima sa sindikalnim čelnicima bio moguć već do kraja tekuće sedmice – rekao je Antonio Vujica, predsjednik Pregovaračkog tima.
Zavod zdravstvenog osiguranja HNK-a podržava zdravstvene radnike i njihova prava jer bez zadovoljnih zdravstvenih radnika nema ni zadovoljnih osiguranika ni stabilnog zdravstvenog sistema. Kako godinama unazad, tako i u vremenu koje je ispred nas Zavod će ulagati maksimalne napore za najoptimalniju alokaciju sredstava za dobrobit zdravstvenog sistema općenito, a sve sukladno zakonskim ovlastima, odgovornostima i finansijskim mogućnostima Zavoda – rekla je ovom prigodom v.d. direktorice ZZO-a HNK-a mr. sc. Ana Vidačak.
Zaključenje granskog kolektivnog ugovora u zdravstvu je jedan od ključnih zahtjeva zdravstvenih radnika u HNK-u, koji već godinama upozoravaju na niske plaće i neadekvatne uvjete rada. Njegovim zaključenje trebalo bi se pridonijeti poboljšanju statusa zdravstvenih radnika i kvalitete zdravstvenih usluga.