Utrka sa vremenom je način rada u službama hitne medicinske pomoći, no vrijeme za reagovanje i pružanje pomoći daleko bi efikasnije bilo kada bi službe imale mogućnost lociranja adrese sa koje je poziv upućen. Inicijativa za uspostavljanje hitnog lokatora poziva pokrenuta je u Tuzli, a po uzoru na sistem koji se koristi u Evropskoj uniji i koji se pokazao veoma efikasnim.
Kazati tačnu adresu na koju treba da bude upućena hitna pomoć naročito je teško kada je osoba dezorijentisana, zbunjena ili ne poznaje adresu na kojoj se nalazi. Da bi se pružanje hitne medicinske pomoći ubrzalo, na Gradskom vijeću Tuzla predložena je inicijativa za uspostavu lokatora poziva koji bi omogućio preciznu lokaciju pozivatelja u hitnim slučajevima.
“Dom zdravlja Tuzla je obavio mnogobrojne sastanke kako bi se pronašla tehnička mogućnost za realizaciju. Došao sam do podatka da to u Evropskoj uniji besprijekorno funkcioniše, te da su stotine života spašeni upravo zbog ovog sistema lociranja poziva“, govori za FTV SDP-ov vijećnik Anel Ibeljić.
Lejla Kuluglija-Memišević, načelnica Službe hitne medicinske pomoći Doma zdravlja Tuzla, za primjer uzima strane turiste, koji ne znaju objasniti gdje su ako imaju neki zdravstveni problem i nazovu.
Uposlenici Službe hitne medicinske pomoći Tuzla svakodnevno se utrkuju sa vremenom kako bi spasili ljudske živote. Vrijeme potrebno za pružanje pomoći nerijetko izgube na potragu osobe koja ih je zvala te bi lokator poziva bio bi od velike važnosti.
„Pozivom na 124 njegova lokacija bi bila otkrivena, odnosno znali bismo mjesto gdje se nalazi pacijent i na taj način bismo skratili put dolaska do pacijenta, odnosno ubrzali bismo intervenciju“, dodaje za FTV Kuluglija-Memišević.
Ukoliko bi se ideja uspostave lokatora poziva realizovala, Služba hitne medicinske pomoći Tuzla bila bi prva služba ove vrste u BiH koja ima ovu mogućnost. Ideja je da i službe poput policije i vatrogasaca uspostave isti model kontakta, kako bi građani neophodnu pomoć mogli dobiti što prije.