Skip to content
  Nedjelja 7 Septembra 2025
Trending
07/09/2025Hvala momcima na odličnom Eurobasketu 07/09/2025Hvala ti Johne 07/09/2025Vjerujem u plasman na SP, a onda da postanemo respektabilna nacija u košarci 07/09/2025Poljska nije bila bolja, presudile su sitnice 07/09/2025Čestitam momcima na svemu, danas su presudila tri detalja 07/09/2025Dali smo sve od sebe, otišli dalje na Eurobasketu, učinili narod ponosnim 07/09/2025Poljska – BiH 80:72 07/09/2025170 uklonjeno, 70 se vratilo 07/09/2025Majci nova kuća, mještanima stari strahovi 07/09/2025Proizvodi, panel diskusije i nova poslovna prilika
EroBA
  • Home
  • Vijesti
    • Vijesti
  • Politika
    • BiH
    • Svijet
  • Ekonomija
  • Kultura
  • Sport
    • Košarka
      • Euroliga
  • Hercegovina
    • Mostar
  • Ostalo
    • Događaji
  • Magazin
  • Kolumne
EroBA
EroBA
  • Home
  • Vijesti
    • Vijesti
  • Politika
    • BiH
    • Svijet
  • Ekonomija
  • Kultura
  • Sport
    • Košarka
      • Euroliga
  • Hercegovina
    • Mostar
  • Ostalo
    • Događaji
  • Magazin
  • Kolumne
EroBA
  Istaknuto  Koliko pilota ima Bosna i Hercegovina?
IstaknutoVijesti

Koliko pilota ima Bosna i Hercegovina?

EroBaEroBa—03/01/20240
FacebookTwitterPinterestLinkedInTumblrRedditVKWhatsAppEmail

Školovanje za pilota, može koštati i više od stotinu tisuća eura. Međutim, iako su troškovi školovanja i obuke vrlo visoki, plaće pilota u regiji i dalje nisu ni blizu kakve imaju piloti aviokompanija u zapadnoeuropskim zemljama. Broj pilota iz Bosne i Hercegovine, koji lete na komercijalnim letovima, jako je mali. Nedostatak domaće aviokompanije, razlog je što u cijeloj državi imamo svega 15 do 20 pilota.

Amir Baralić, kapetan i instruktor “Electra Airwaysa”, kaže:

“Mi nemamo pilota, jer sve što smo imali koje smo odškolovali u BH Airlines-u je nažalost sa nestajanjem kompanije, napustilo zemlju. Oni lete po cijelom svijetu i svi pitaju hoće li biti jednog dana prostora da se vrate kući”.

Cijene licenci nisu male

Cijene pilotskih licenci nisu male. Stoga, poziv za pilota, čak i za ulazne licence, zahtijeva mnogo odricanja. Aldin Mujagić, član i instruktor letenja “Aerokluba Bihać”, navodi:

More stories

Ekonomska kriza sve više potresa BiH – Vlasti ne nude pomoć

03/04/2022

Rijeka Bosna prekrivena otpadom postaje štetna po zdravlje

17/04/2025

Okončan protest prijevoznika

02/09/2025

Negiranje genocida više nije lokalni problem

03/06/2025

“Licence za jedrilicu su najjeftinije i najčešće ljudi kreću od njih. Kreću se oko 2000 eura, to je od početka obuke do samog kraja. Svaki aeroklub ima svog instruktora letenja i ljudi najčešće krenu sa jedrilicama, kako bi dobili osjećaj kako izgleda vožnja aviona”.

Licence za komercijalnog pilota koštaju nešto više.

“To otprilike u europskim razmjerama košta oko 100 tisuća eura. Iako se svugdje polaže istih 14 testova za pilote, naše licence nisu kompatibilne sa licencama u EU. Tko se odluči postati pilot, najisplativije je polagati u zemljama Europske unije”, navodi Amir Baralić.

Aldin Mujagić se slaže.

“Tko se želi ozbiljno i profesionalno baviti, najbolje je ići u zemlje EU, zato što dobivaju njihove licence, odnosno prođu regulativu EU licenci. Kasnimo za posljednjim aktima jer se u EU automatski usvajaju”, navodi.

Nepostojanje domaće aviokompanije opravdava mali broj pilota u Bosni i Hercegovini. No, koji su razlozi nepostojanja domaće aviokompanije? Amir Baralić kapetan i instruktor “Electra Airwaysa”, kaže:

“U srednjoj školi i na fakultetu postoji smjer zrakoplovni tehničar. Puno državnih segmenata i mladih kadrova, koji ne bi otišli iz zemlje, koji bi tu ostali, se vezalo za BH Airlines, bila je i Fly Bosnia, ni za nju se nije imalo razumijevanja. Sad imamo razumijevanja i za Ryanair i za Croatia Airlines u Mostaru, za sve se nađe novaca, a domaće ćemo zatvorit, to ne treba”.

Bosanskohercegovački piloti su primorani letjeti za strane aviokompanije, iako bi neki voljeli letjeti za domaće. Zato je vrlo neizvjesno hoće li se u nadolazećem razdoblju broj pilota povećavati.

bosna i hercegovina
FacebookTwitterPinterestLinkedInTumblrRedditVKWhatsAppEmail
Sve je više ljudi koji jedini obrok dobiju u javnoj kuhinji
900 minimalca u RS-u – politički ili interesi građana?
Related posts
  • Related posts
  • More from author
Ekonomija

Bruceloza i antraks prijetnja i ljudima i životinjama u BiH

06/09/20250
Vijesti

Praktični i opasni – pravila za električne trotinete nisu ujednačena

06/09/20250
Vijesti

Hoće li se pravosudne institucije baviti netransparentnim trošenjem novca

06/09/20250
Load more
Read also
Istaknuto

Hvala momcima na odličnom Eurobasketu

07/09/20250
Istaknuto

Hvala ti Johne

07/09/20250
Sport

Vjerujem u plasman na SP, a onda da postanemo respektabilna nacija u košarci

07/09/20250
Istaknuto

Poljska nije bila bolja, presudile su sitnice

07/09/20250
Istaknuto

Čestitam momcima na svemu, danas su presudila tri detalja

07/09/20250
Sport

Dali smo sve od sebe, otišli dalje na Eurobasketu, učinili narod ponosnim

07/09/20250
Load more

# TRENDING

mostarFederalni hidrometerološki zavodreprezentacija bihBIHAMKtrebinjebosna i hercegovinaBiH ekonomijarat u ukrajinizanimljivostiusarusijapalestinakonjicPremier liga BiH u fudbalunjemačkaizraelfk velež mostarhšk zrinjskirepublika srpskasrbija
© Copyright 2025, All Rights Reserved
  • Impressum
  • Kontakt