Iako prenatrpanost turista izaziva glavobolje za lokalno stanovništvo Japana, postoji jedna grupa koja profitira od priliva ljudi – jeleni. Konkretno, jeleni koji žive u Nari, drevnoj prijestolnici u blizini Kyota, koja je dom niza UNESCO-om priznatih historijskih građevina.
Nara i njeni jeleni su toliko povezani da se svijetlosmeđi jeleni pojavljuju u turističkim oglasima grada, na autobusima, kartama za vozove i drugdje. Prodavnice su prepune suvenira s motivima jelena, poput plišanih igračaka. Grad je nedavno proveo popis jelena, utvrdivši da u Nara parku ima 313 jelena, 798 srna i 214 lanadi. To je povećanje od 92 u odnosu na prošlu godinu, s ukupno 1.325 jelena.
Ali kakve veze ovo ima s turizmom?
Iako Nara ima atrakcije poput hrama Todaiji, jedne od najvećih drvenih struktura na svijetu, većina turista dolazi da upozna jelene koji se poznato naklone kada im se ponudi keks. Štandovi širom Nare prodaju ove posebne “Shika Senbei” kekse od rižinih mekinja, koji su jestivi za jeleni.
Nobuyuki Yamazaki iz Fondacije za očuvanje jelena u Nari rekao je za CNN da “stalno povećanje broja pojedenih krekera za jelene rezultira aktivnijom reprodukcijom jelena. Također, više turista posjećuje park, pa jeleni lakše dobijaju kekse.” Međutim, nisu svi susreti ljudi i jelena pozitivni. Neki jeleni su postali previše naviknuti na prisustvo ljudi i previše željni da uzmu keks iz ruke turista.
“Kako se povećava broj jelena i ljudi, tako raste i broj problema,” dodao je Yamazaki.
“U posljednjih nekoliko godina, vidjeli smo povećanje broja nesreća u kojima jeleni guraju ili grizu ljude.”
Studija Univerziteta za žene u Nari pokazala je da je tokom pandemije, kada je zemlja bila zatvorena za međunarodne turiste, manje jelena pravilo naklon. Naklon jelena je jedinstven za Naru i nije zabilježen kod drugih vrsta jelena.
“Nekada davno, jeleni u prijestolnici Nara su se plašili ljudi, pa su možda počeli praviti naklon zbog stresa. Međutim, grad je postepeno postao turistička destinacija i jeleni su naučili da se klanjaju ljudima kako bi dobili rižine kekse,” rekao je profesor Yoichi Yusa, koji je vodio studiju, prenosi CNN.
Prema vladinim podacima, 9,3 miliona ljudi je posjetilo Naru u 2022. Japan se suočava s velikim prilivom turista od ponovnog otvaranja nakon pandemije. Mart, april i maj ove godine svaki su zabilježili više od tri miliona stranih turista mjesečno, obarajući rekorde u turizmu. Neke destinacije su, slijedeći slične mjere primijenjene u Europi, počele naplaćivati turističke takse.