Građanima Kantona Sarajevo prekršajni nalozi u vezi sa prekoračenjem brzine u posljednje vrijeme stižu tačno nakon godinu. Ono što je interesanto jeste da, u pravilu, datum pisanja dopisa je tačno dan prije isteka godine od učinjenog prekršaja.
Tim povodom obratili smo se Ministarstvu unutrašnjih poslova Kantona Sarajevo kako bismo dobili pojašnjenje za ovoliku tromost sistema.
– Obrada prekršaja evidentiranih stacionarnim radarskim uređajima na području Kantona Sarajevo vrši se hronološki, što je uvjetovano akumuliranim brojem evidentiranih prekršaja, gdje se vlasniku vozila kojim je počinjen evidentirani prekršaj u skladu sa članom 54. stav 1. tačke 2. Zakona o prekršajima FBiH, a za utvrđeni prekršaj iz ZOOBS-a na putevima u BiH, dostavlja obavijest o počinjenom prekršaju, u skladu sa rokovima koji su određeni Zakonom o prekršajima – kažu nam iz MUP-a KS.
U dopisu koji dostavlja MUP traži se od vlasnika vozila izjašnjenje da li su oni upravljali automobilom, dok se nalog za uplatu kazne šalje naknadno. Zato smo MUP, također, pitali i zašto se ovaj postupak ne skraćuje na način da se odmah uz prvobitnu obavijest šalje nalog za uplatu, a u slučaju da “sretni dobitnik” nije upravljao vozilom u trenutku prekršaja, da se tek onda izjasni.
– Svrha obavijesti o počinjenom prekršaju koja se dostavlja vlasniku vozila kojim je počinjen prekršaj jeste pribavljanje podataka o identitetu vozača koji je počinio prekršaj jer vlasništvo nad vozilom automatski ne podrazumijeva da je vlasnik vozila upravljao predmetnim vozilom u vrijeme počinjenja prekršaja – navode iz MUP-a.
Dodaju da, kako se radi o prekršajima koji su zabilježeni stacionarnim uređajima, tek po pribavljanju podataka o počiniocu prekršaja ovlašteni organ može izdati prekršajni nalog
– Vlasnici vozila su dužni ovlaštenom organu dostaviti podatke o identitetu osobe kojoj je vozilo dato na upravljanje, dok bi automatsko izdavanje prekršajnih naloga vlasnicima vozila u određenom broju slučajeva dovelo do prekršajnog sankcionisanja osoba koje nisu stvarni počinioci prekršaja, a što posljedično dovodi do zahtjeva za poništavanje prekršajnih naloga i pokretanja novog prekršajnog postupka, odnosno slanja obavijesti osobi čije bi identifikacione podatke naknadno dostavio vlasnik vozila – odgovaraju nam.
Od momenta predaje izjašnjenja u MUP o tome da li je građanin na čije ime glasi obavijest i registracija vozila upravljao vozilom ili ne, do momenta dobijanja naloga za plaćanje prekršajne kazne, koji je vremenski period?
– Vremenski period od datuma prijema izjašnjenja vlasnika vozila o osobi koja je upravljala vozilom u vrijeme izvršenja prekršaja do izdavanja prekršajnog naloga nije moguće precizno odrediti s obzirom na veliki broj prekršaja koji se obrađuju, ali svakako se vodi računa da se sve neophodne radnje obave unutar zakonskih rokova.
Pitali smo i da li građanin koji donese u MUP izjašnjenje da je upravljao vozilom ima pravo u prostorijama MUP-a odmah tražiti izricanje novčane kazne, tačnije izdavanje prekršajnog naloga ili mora čekati da mu ponovo i to bude dostavljeno poštom?
Ističu i kako građani koji su zaprimili obavijest o počinjenom prekršaju mogu je sa popunjenim podacima predati lično u prostorije organa koji im je dostavio obavijest i zahtijevati izdavanje prekršajnog naloga “na lisu mjesta”.
No u policiji se s vremena na vrijeme dešava da ne mogu odmah izdati nalog za plaćanje kazne jer je “pao sistem”.
Na naše pitanje šta se u MUP-u Kantona Sarajevo podrazumijeva pod “pao sistem” – riječi koje izgovore službenici MUP-a na šalteru, iz Ministarstva unutrašnjih poslova KS su nam odgovorili:
– Zbog kvara na informacionoj opremi koja je u nadležnosti Agencije za identifikacione dokumente, evidenciju i razmjenu podataka Bosne i Hercegovine (IDDEEA), a putem koje građani podnose zahtjeve za izdavanje putnih isprava, ličnih karata, vozačkih dozvola i registraciju vozila u Ministarstvu unutrašnjih poslova Kantona Sarajevo, dešava se da bude onemogućen ili otežan rad IT sistema na navedenoj infrastrukturi, što se podrazumijeva pod terminom “pad sistema”. Iz tog razloga, korisnici usluga dobiju na šalterima MUP-a Kantona Sarajevo odgovor da je došlo do “pada sistema”. Prekidi u radu IT infrastrukture nisu dugotrajni, te tehnički timovi u kratkom roku otklanjaju navedene probleme. Ministarstvo unutrašnjih poslova Kantona Sarajevo u saradnji sa Agencijom za identifikacione dokumente, evidenciju i razmjenu podataka Bosne i Hercegovine nastoji osigurati kontinuitet u pružanju usluga prema svojim korisnicima u punom kapacitetu – navode iz Ministarstva.
Mjerenje brzine uz pomoć radarskih uređaja vrši se na 37 lokacija u Kantonu Sarajevo. Nadležna organizaciona jedinica Uprave policije u skladu sa raspoloživim ljudskim resursima, vrši obradu evidentiranih prekršaja stacionarnim radarskim uređajima na području Kantona Sarajevo, kažu iz Uprave policije KS. Na pitanje koliko je službenika u MUP-u angažirano na poslovima obrade predmeta vezanih za saobraćajne prekršaje, nisu odgovorili.
Prema podacima iz MUP-a KS za period od 01. januara do 31. decembra 2023. godine stacionarnim radarskim uređajima evidentirano je 484.693 prekršaja prekoračenja brzine. Što se tiče ove godine, do 18. jula evidentirano je 66.245 prekršaja prekoračenja brzine.
(Faktor)