Skip to content
  Nedjelja 15 Juna 2025
Trending
15/06/2025IDF zabranio objave na društvenim mrežama 15/06/2025Protivljenje izraelskoj opsadi Gaze 15/06/2025Kenan Kamenjaš u Euroligi 15/06/2025Natočite gorivo, dosta će poskupjeti 15/06/2025Kosovo bez novog parlamenta čak i nakon 32 pokušaja 15/06/2025Odazvao bih se Dodikovom pozivu da ga branim, ako bude uhapšen 15/06/2025Ne znam, sačekajmo 15/06/2025Vrijeme u BiH: U Bosni popodne mogući pljuskovi 15/06/2025Novi raspored vožnje 15/06/2025Škerova rakija od dunje ponovo zlatna
EroBA
  • Home
  • Vijesti
    • Vijesti
  • Politika
    • BiH
    • Svijet
  • Ekonomija
  • Kultura
  • Sport
    • Košarka
      • Euroliga
  • Hercegovina
    • Mostar
  • Ostalo
    • Događaji
  • Magazin
  • Kolumne
EroBA
EroBA
  • Home
  • Vijesti
    • Vijesti
  • Politika
    • BiH
    • Svijet
  • Ekonomija
  • Kultura
  • Sport
    • Košarka
      • Euroliga
  • Hercegovina
    • Mostar
  • Ostalo
    • Događaji
  • Magazin
  • Kolumne
EroBA
  Istaknuto  Firma koja ima bazu u Mostaru lažirala održavanje aviona
IstaknutoVijesti

Firma koja ima bazu u Mostaru lažirala održavanje aviona

EroBaEroBa—11/04/20250
FacebookTwitterPinterestLinkedInTumblrRedditVKWhatsAppEmail

Italijanski Corriere je nedavno objavio zaključke internih izvještaja italijanskih regulatora o SkyAlpsu, koji ukazuju na podužu praksu neobavljanja radova na avionima, lažiranja istih, kao i korištenja isteklih dijelova. Italijanski regulator civilne aviacije (ENAC) je početkom marta prizemljio sedam aviona SkyAlpsa zbog rezultata prinudne inspekcije izvršene pri kraju februara.

Ovo prizemljenje nije uticalo uopšte na letove SkyAlpsa jer je kompanija unaprijed ugovorila zamjenske wet leaseove, a ENAC je potvrdio da je bio u bliskoj saradnji sa kompanijom, izvijestio je avioportal Zamaaero.

Također, zbog naglašavanja da su “originalni” problemi počeli navodno od samo jednog tehničara kome je jedna od certifikacija istekla i greškom nije obnovljena, smatralo se da je u pitanju privremen problem, koji ne ukazuje na dublje probleme u kompaniji. Realnost je očigledno suprotna.

Izvještaj ENAC-a ukazuje na “značajne nekonformitete”, kao i “ozbiljne deficite u redovnom održavanju aviona u odnosu na regulativne mjere”.

Konkretno navodi: radove na avionima koji nisu izvršeni ali su upisani kao da jesu, antidatirane dijelove aviona, druge dijelove kojima je prošao rok trajanja, a pogotovu se naglašava i rizik za katastrofalne posljedice zbog činjenice da neke komponente unutar rezervoara goriva nisu zamijenjene na vrijeme.

Izvijesni kontroverzni zaposleni je za SkyAlps “neometano” certifikovao radove na avionima koji u realnosti uopšte nisu urađeni. Izvijesni je također vršio i ulogu “nezavisnog” inspektora za radove koje je on sam “izvršio”, nešto što je apsolutno suludo da se dozvoli samo nekoliko godina nakon što je isti princip “auto-certifikacije” doveo do dobro poznatih problema Boeinga sa B737MAX.

ENAC je do svih ovih podataka došao direktnom inspekcijom aviona, ali prije svega provjerom podataka od stranih dobavljača. Situacija je toliko bila loša da je u samo nekoliko sati inspekcije otkriveno čak osam “kritičnih stavki”. Najbitnija od ovih je gore spomenuta intervencija u rezervoarima aviona: ENAC tvrdi da je izvijesni nelegalan tehničar od septembra 2023. do maja 2024. certifikovao zamjenu komponenti unutar rezerovara, ali problem je to što ENAC tvrdi da “dostupni dokazi nisu dovoljni da pokažu da je intervencija održavanja aviona zapravo odrađena”, elaborirajući da “ne postoje dokazi koji bi pokazali da je organizacija [SkyAlps] u navedenom periodu uopšte posjedovala neophodne alatke i zamjenske dijelove koje je proizvođač aviona propisao kao neophodne za pravilno vršenje radova na avionu”.

More stories

Eurowings ponovo povezuje Mostar sa Stuttgartom

15/06/2025

Još jedna avio linija iz Mostara

29/04/2024

Iz Mostara direktne linije na šest aerodroma

16/05/2025

Aerodrom Mostar: U prodaji karte za Bari

15/02/2025

U pitanju je “Airworthiness Directive (AD)” izdat od strane kanadskog regulatora, zbog činjenice da su neke kompanije prijavile niz problema sa prebrzom degradacijom i korozijom internih komponenti rezervoara, što bi dovelo do degradacije električne izolacije rezervoara, što bi posljedično moglo da dovede do požara ili eksplozije cijelog rezervoara u slučaju da recimo munja pogodi avion.

Istraga radova za stariji AD, pokazuje još više neregularnosti – jednom komponentu za stabilizaciju vertikalnog stabilizatora aviona je u dokumentima upisano da je prošao kroz 39 ciklusa leta od kad je montiran, tj. da je praktično nov, dok je realan broj u stvari bio čak 3039 ciklusa, što bi značilo da komponent treba zamijeniti.

Na drugom avionu je pronađen komponent stajnog trapa koji ima fiksan rok trajanja nakon kog mora da se zamijeni, a koji je istekao još u junu 2024, punih osam mjeseci prije prinudne inspekcije ENAC-a.

Ukoliko ovo nije bilo dovoljno, SkyAlpsovi dokumenti ukazuju na dalje sitnije probleme, kao što je demontiranje jednog TCAS modula sa aviona, koji je zatim potpuno nestao i do trenutka inspekcije nije pronađen, što ne bi bio problem da je SkyAlps zapravo prijavio nestanak ovog uređaja, na šta je obavezan.

Nakon svega navedenog, zasigurno se može reći da je situacija za kompaniju kritična. Ovoliki prekršaji ukazuju na duboke sistematske probleme unutar kompanije, a iskreno je i neočekivano da ENAC nije odmah suspendovao AOC kompanije.

SkyAlps u izjavi za medije tvrdi da radi na brzom vraćanju aviona u promet. Insajderi tvrde da SkyAlps traži novog direktora nakon ovog incidenta, kao i da je jedna osoba već izabrana zbog dugogodišnjeg radnog iskustva u MRO-u i CAMO-u aviokompanija.

Ovaj incident utječe i na dugoročnu budućnost kompanije – ista je, ironično, bila u procesu dobijanja IOSA (IATA Operational Safety Audit) certifikata, koji je bio zahtjev ITA-e i Lufthanse za pregovore za dugotrajni wet lease/feeding ugovor. Italijanski tužioci su otvorili istragu kompanije za ugrožavanje bezbjednosti vazdušnog saobraćaja.

I dalje nije poznato da li će trenutna situacija uticati na planirani početak novih letova iz Mostara. Ukoliko SkyAlpsu dovoljan broj aviona ostane prizemljen do maja, kada se očekuje otvaranje novih ruta iz Mostara, na istim će izvjesno letjeti SkyAlpsov partner Luxwing, alternativno Avanti Air, naravno na istom tipu aviona koji je originalno planiran (Q400).

Podsjetimo da je Sky Alps pokrenuo letove ka većem broju destinacija iz Mostara. Dodatno, u septembru prošle godine potpisan ugovor između predstavnika Grada Mostara, Aerodroma Mostar i SkyAlps o baziranju jednog aviona u Mostaru, a za ovu godinu je najavljen još veći broj destinacija, izvijestio je Zamaaero.

 

 

aerodrom mostar
FacebookTwitterPinterestLinkedInTumblrRedditVKWhatsAppEmail
BIHAMK: Zastoji samo u zonama radova
BiH dobija berzu električne energije
Related posts
  • Related posts
  • More from author
Istaknuto

Eurowings ponovo povezuje Mostar sa Stuttgartom

15/06/20250
Istaknuto

Broj putnika na Aerodromu Mostar veći za 41,9 posto

12/06/20250
Istaknuto

Premijer Nikšić najavio nabavku flote Air Tractora

04/06/20250
Load more
Read also
Vijesti

IDF zabranio objave na društvenim mrežama

15/06/20250
Istaknuto

Protivljenje izraelskoj opsadi Gaze

15/06/20250
Istaknuto

Kenan Kamenjaš u Euroligi

15/06/20250
Istaknuto

Natočite gorivo, dosta će poskupjeti

15/06/20250
Svijet

Kosovo bez novog parlamenta čak i nakon 32 pokušaja

15/06/20250
BiH

Odazvao bih se Dodikovom pozivu da ga branim, ako bude uhapšen

15/06/20250
Load more

# TRENDING

mostarFederalni hidrometerološki zavodreprezentacija bihBIHAMKtrebinjezanimljivostirat u ukrajinibosna i hercegovinaBiH ekonomijarusijausaPremier liga BiH u fudbalukonjicnjemačkapalestinaizraelfk velež mostarhšk zrinjskikinasrbija
© Copyright 2025, All Rights Reserved
  • Impressum
  • Kontakt