Vozač Red Bulla Max Verstappen postao je dvostruki svjetski šampion poslije trijumfa na Velikoj nagradi Japana, četiri trke prije kraja ovogodišnjeg šampionata Formule 1. Holanđanin je osvojio titulu već u Suzuki sasvim zasluženo, ali poslije niza diskutabilnih odluka direkcije trke.
Verstappne je na trci na „Suzuki“ koja je trajala tek oko 45 minuta zbog vremenskih uslova upisao 12. pobjedu ove sezone, a 32. u karijeri. Max je u cilju imao skoro 27 sekundi prednosti u odnosu na Charlesa Leclerca u Ferrariju, međutim, on je pomjeren na treće mjesto zbog greške u samom finišu, kada je izletio sa staze, pa je drugo mjesto preuzeo drugi vozač Red Bulla Sergio Perez, koji je bio četiri desetinke dalje.
S obzirom na to da je odvozano između 50 i 75 odsto trke bodovanje je trebalo da bude takvo da pobjednik osvojii 19 bodova, drugoplasirani 14, a trećeplasirani 12. Po takvom, inače zvaničnom bodovanju, Verstappne bi trebalo da ima 111 bodova prednosti u odnosu na Monegašanina, a na raspolaganju do kraja sezone je 112. Međutim, dodijeljeni su puni bodovi, što znači da je razlika u odnosu na Pereza, koji tako napreduje do drugog mjesta, 113 bodova, pa je holandski automobilista već na „Suzuki“ stigao do titule.
Na taj način, 25-godišnji automobilista je postao 17. vozač u istoriji sa barem dve titule šampiona, koliko su osvojili i Alberto Ascari, Graham Hill, Jim Clark, Emerson Fittipaldi, Mika Hakkinen i Fernando Alonso. Rekorderi po broju titula su Michael Schumcaher i Lewis Hamilton sa po sedam.
Velika nagrada Japana definitivno će biti trka o kojoj će se dugo pričati iz više razloga. Startovala je po kiši, ali je prekinuta poslije samo jednog kruga, zbog uslova na stazi, poslije izletanja vozača Ferrarija Carlosa Sainza juniora. Španski automobilista je izgubio kontrolu nad bolidom i udario u zaštitnu ogradu, od koje se odvojila reklama, koju je Lewis Hamilton uspio da izbjegne, ali ne i Pierre Gasly, kojem se ona zakačila na bolid.
Francuski automobilista je uspio da se domogne boksa i vrati na stazu, na koju je direkcija trke poslala kran da skloni Sainzov bolid. I to se desilo dok su pojedini vozači, između ostalih Gasly, bili još na stazi, što je sve podsjetilo na incident u sličnim uslovima od pre osam godina, kada je Jules Bianchi doživio teške povrede, kojima je podlegao devet mjeseci kasnije. Vozač Alfa Taurija se našao pod istragom jer je prebrzo prošao pored mjesta incidenta, ali je svakako problem što su životi svih na stazi ugroženi zbog nečega što nije smjelo da se desi ni prije osam godina.
Uslijedila je pauza koja je potrajala dva sata – trka je nastavljena letećim startom i Verstappen je bez problema uspio da se održi u vodstvu, ispred Leclerca i Pereza. Vrlo brzo su svi vozači otišli u boks po pneumatike za promjenljive uslove, a borba iza Holanđanina se otvorila u samom finišu, kada je vozač Ferrarija počeo da gubi vrijeme, a meksički automobilista da ga sustiže. Perez nije uspijevao da napadne, ali je Leclerc napravio grešku i izletio sa staze, da bi se vratio ispred, ali je po završetku trke kažnjen dodavanjem pet sekundi, zbog čega su njih dvojica zamijenili pozicije. Direkcija trke je i tom prilikom napravila grešku jer kada istekne vrijeme predviđeno za trku treba da se odvoza još jedan krug, ali je tada već istaknuta karirana zastavica.