Vozačima u Mađarskoj bilo je veoma teško natočiti gorivo u ponedjeljak, a situacija je postala još napetija u utorak, saopćio je Gyorgy Bacsa, generalni direktor vodeće mađarske naftne i plinske kompanije MOL, nazivajući situaciju sa snabdijevanjem gorivom “kritičnom”.
– Potražnja je naglo porasla, potrošači prave zalihe, počela je panična kupovina – navodi Bacsa u utorak u izjavi.
U kompletnoj MOL-ovoj mreži postoji djelimična nestašica proizvoda, a četvrtina benzinskih pumpi potpuno je prazna, navodi on. Dnevna potražnja za benzinom dvostruko je veća od normalnog tržišnog nivoa, a za dizelom gotovo jedan i pol puta.
– Jedino rješenje je stvoriti uvjete za povećanje uvoza – rekao je.
To zapravo znači uklanjanje ograničenja cijena koje je maksimiziralo cijene goriva u Mađarskoj na 480 forinti (1,22 američkih dolara) od 15. novembra 2021. Glavni izvršni direktor MOL-a Zsolt Hernadi već mjesecima upozorava da su regionalne naftne kompanije, poput OMV-a ili Shella, prestale uvoziti gorivo u Mađarsku jer mogu prodavati samo s gubitkom. Tržišne cijene variraju između 700 i 800 forinti, ovisno o vrsti goriva i kursu lokalne valute.
– Ograničenja cijena, koja uzrokuju inflacijski suficit od 3 do 4 posto, “moraju se odmah eliminirati”, a “Mađarska je jedina zemlja koja troši više benzina i dizela nego prije energetske krize”, poručio je u ponedjeljak Gyorgy Matolcsy, guverner Narodne banke Mađarske (MNB), Odboru za ekonomiju mađarskog parlamenta.
Kako građani postaju sve zabrinutiji zbog nestašice goriva, na pumpama se često stvaraju redovi dugi nekoliko stotina metara. Lokalne zajednice su objavljivale redovito ažurirane karte na društvenim mrežama kako bi vozačima pomogle u navigaciji do pumpi koje još rade, prenosi Xinhua.