Zračna luka Tuzla zabilježila je najprometniji studeni s ukupno 50.651 putnikom. To je za čak 42,7 posto više u odnosu na pretpandemijsku 2019. godinu. To je i prvi put od veljače 2020. da je aerodrom zabilježio bolji rezultat u odnosu na 2019. Rast je potaknuo Ryanair, koji je pokrenuo letove za Beč, Stockholm i Memingen, čime je postao konkurencija Wizz Airu, koji je do studenog bio jedini redovni operater iz Tuzle.
Zračna luka Tuzla je u razdoblju siječanj – studeni primila 422.185 putnika, što je i dalje manje za 23,4 posto u odnosu na 2019. godinu, prema podacima Ex-Yu Aviation News.
Što je problem?
Za razliku od sjevera države, prošli mjesec Zračna luka Mostar nije imala komercijalnih letova, jer je ljetna charter sezona završila u listopadu. U studenom ove godine, kroz mostarsku zračnu luku prošlo je još manje putnika nego tijekom pandemijske 2020., dok su brojke pale za 99 posto u odnosu na prethodnu 2019. U studenom je kroz mostarsku luku prošlo samo 5 putnika.
Sveukupno, Zračna luka Mostar je u razdoblju od siječnja do listopada uslužio 10.801 putnika, što je pad od 66,5 posto u odnosu na tri godine ranije. Uprava zračne luke je najavila da će Wizz Air sljedeće godine pokrenuti letove, međutim nije bilo potvrde planova u ime niskotarifnog prijevoznika.
Dostupni podaci još više su razljutili građane Mostara, nezadovoljne zbog katastrofalnih rezultata koje godinama ostvaruje Zračna luka Mostar.
Mostarski bi aerodrom, tvrde bolje upućeni, s obzirom na blizinu Sarajeva, ali prije svega i broj turista koji dolaze u Hercegovinu i brojnu dijasporu, morao praviti rezultate u rangu sarajevskog. Ipak, danas je predaleko i od Tuzle, a kamoli od Sarajeva u koje recimo u zimskom periodu zrakoplovi zbog magle ponekad nisu u mogućnosti ni sletjeti.
Najbolji odgovor na sve je tuga građana Mostara i riječi da je više milijuna uloženo u aerodrom, nego što je on imao putnika u studenom. Nažalost, nemamo u Mostaru nijednoga leta. Drugi su bili pametniji i ulagali su u nisktarifne letove. Kod nas nikako da shvate da je potrebno uložiti u letove, a da nakon toga ide sve drugo. S druge strane, imamo odličnu studiju koja kaže da jedan uloženi dolar donosi deset kroz javnu potrošnju. Aerodrom bi morao biti ključ razvoja Mostara i Hercegovine. Nažalost, svo ovo vrijeme političke strukture tamo postavljaju ljude, koji vrijeme je pokazalo, o tomu ne znaju ništa, smatra Marin Bago iz Mreže Naše društvo.
Traže ostavke
Zračna luka Mostar za poslovanje tijekom 2021. zaradila je negativno mišljenje revizije financijskih izvješća od strane Ureda za reviziju institucija Federacije BiH. Revizori su tom prilikom istaknuli zabrinutost za opstojnost ovog poduzeća budući da su prihodi od subvencija i donacija veći od prihoda ostvarenog obavljanjem redovnih poslovnih aktivnosti i čine 90 posto ukupno ostvarenih prihoda.
Premali broj putnika u Mostaru natjerao je vijećnicu Irmu Baralija da zatraži ostavke odgovornih ljudi u poduzeću.
Krajnje je vrijeme da Uprava Zračne luke prizna vlastiti neuspjeh i podnese ostavku te da Zračnoj luci da još jednu šansu da pokuša postati glavni generator razvoja Mostara i Hercegovine, poručila je.
Do čelnika Zračne luke mjesecima je nemoguće doći.
(Dnevni list)
https://dnevni.ba/mostar/tuzla-mostar-50-000-5/