Polovica Amerikanaca u nedavnoj anketi navela je kako vjeruje da nacionalne novinske kuće svojim izvještavanjem namjeravaju dovesti u zabludu, dezinformirati ili uvjeriti javnost da zauzme određeno gledište. Istraživanje, koje su u srijedu objavili Gallup i Zaklada Knight, nadilazi druge koje su pokazale nisku razinu povjerenja u medije do iznenađujuće tačke u kojoj mnogi vjeruju da postoji namjera obmane.
Na pitanje slažu li se s izjavom da nacionalne novinske kuće nemaju namjeru obmanjivati, 50% je reklo da se ne slaže. Samo 25% se složilo, pokazalo je istraživanje. Slično tome, 52% se ne slaže s izjavom da diseminatori nacionalnih vijesti “vode računa o najboljim interesima svojih čitatelja, gledatelja i slušatelja”, pokazalo je istraživanje. 23% ispitanika vjeruje da su novinari djelovali u najboljem interesu javnosti.
“To je za nas bilo prilično upečatljivo”, rekla je Sarah Fioroni, konsultantica za Gallup.
Nalazi su pokazali dubinu nepovjerenja i loših osjećaja koji nadilaze temelje i procese novinarstva, rekla je.
Novinari moraju ići dalje od naglašavanja transparentnosti i tačnosti kako bi pokazali utjecaj svog izvještavanja na javnost, stoji u studiji.
“Čini se da Amerikanci ne misle da nacionalne novinske kuće brinu o ukupnom utjecaju njihova izvještavanja na društvo”, rekao je John Sands, Knightov viši direktor za medije i demokraciju.
Za malu utjehu, Amerikanci su u oba slučaja imali više povjerenja u lokalne vijesti. Sposobnost mnogih ljudi da trenutno saznaju novosti s uređaja koji drže u ruci, brz tempo ciklusa vijesti i povećani broj izvora vijesti ukazivali bi na to da je više Amerikanaca u toku s vijestima nego ikad prije. Umjesto toga, čini se da je preopterećenost informacijama imala suprotan učinak. Istraživanje kaže da 61% Amerikanaca vjeruje da ovi faktori otežavaju informiranje, dok je 37% reklo da je lakše.
Kao i u mnogim drugim studijama, Knight i Gallup otkrili su da demokrati više vjeruju vijestima nego republikanci. Tokom proteklih pet godina razina nepovjerenja posebno je porasla među neovisnima. Sveukupno, 55% ispitanika reklo je da postoji velika politička pristranost u izvještavanju, u usporedbi s 45% u 2017. U nalazu koji se ogleda u finansijskim poteškoćama nekih novinskih organizacija i padu gledanosti televizijskih informativnih mreža, istraživanje je pokazalo da je 32% Amerikanaca reklo da posvećuju veliku pozornost lokalnim vijestima, u usporedbi s 56% početkom 2020. To je bilo u početak godine predsjedničkih izbora i početak epidemije COVID-19.
U slici o tome kako ljudi dobivaju vijesti, 58% je reklo na internetu, 31% na televiziji, 7% na radiju, a 3% navelo je novine ili časopise. Za članove generacije Z, u dobi od 18 do 25 godina, 88% je reklo da je svoje vijesti dobilo na internetu, pokazalo je istraživanje. Rezultati se temelje na Gallup studiji na 5593 Amerikanca u dobi od 18 i više godina provedenoj između 31. maja i 21. jula 2022.