Istorijski značajni projekti za ekonomsku i saobraćajnu revitalizaciju regije Hercegovine – tunel Prenj, tunel Kvanj te dionica Mostar sjever – Mostar jug, a koji će donijeti novu dimenziju saobraćajnog povezivanja ovoga dijela BiH na međunarodnu mrežu saobraćajnih koridora, trebali bi biti ugovoreni do kraja ove godine, saznaje Večernji list.
Kada se tome doda i dionica Mostar jug – tunel Kvanj, koja također uskoro dolazi na red, regija Hercegovina imat će ili izgrađen ili u gradnji cjelokupan dio panevropskog koridora koji će svoju vrijednost pokazati u godinama koje dolaze, kada će se, uporedo s političkim napretkom BiH prema EU provoditi jednako vrijedni procesi ekonomskog uvezivanja.
Dinamika aktivnosti
V.d. direktora JP Autoceste Federacije BiH Denis Lasić u razgovoru za Večernji list objasnio je detalje planiranih aktivnosti za ovu i iduću godinu, najavivši izuzetno vrijedne, a iz uglastruke strateški važne projekte saobraćajnog uvezivanja koji imaju jasnu potporu međunarodnih finansijskih institucija.
Naglasio je kako je podršk EBRD-a, Evropske investicijske banke (EIB), kao i Svjetske banke jasna i neupitna, potvrdivši da je u posljednjih nekoliko dana održano nekoliko sastanaka i razgovora o temi finansiranja i podrške daljnjem ubrzanju dinamike gradnje koridora. Lasić je poručio kako su Autoceste Federacije krenule obnovljenom energijom u tom smjeru, kazavši kako su detektirali i riješili određene stvari u tom procesu, nakon čega je mogla uslijediti i nova dinamika.
Potvrdivši kako su međunarodne finansijske institucije spremne pratiti i podržavati Federaciju, Lasić je objasnio i očekivanja za ovu godinu.
A ona glase: – Do kraja 2023. godine trebale bi biti ugovorene dionice Mostar sjever – Mostar jug, tunel Prenj, kao i tunel Kvanj, dok bi u prvoj polovini iduće godine trebala biti ugovorena i dionica Mostar jug – tunel Kvanj. Lasić ističe kako se također očekuje i ugovaranje za dio autoceste od Zenice do Poprikuša, a u 2024. godini cilj je, naglasio je, imati ugovorene sve preostale dionice koridora Vc u vrijednosti od još milijardu maraka.
Sve to uklapa se u zacrtani cilj o završetku radova izgradnje kroz ovaj entitet, a koji će dobiti jednu savremenu, brzu i sigurnu saobraćajnicu spojenu na sve važnije saobraćajne koridore Evropske unije. Takvo što otvorit će nove perspektive razvoja lokalnoj poslovnoj zajednici, kao i lokalnoj samoupravi, općinama i gradovima kroz koje prolazi.
Kada je riječ o radovima na sjevernom dijelu, svakako treba uputiti na najveći investicijski ugovor u posljednjih 30 godina u BiH, koji se odnosi na dionicu autoceste na koridoru Vc Medakovo – Ozimice ukupne dužine 21,3 kilometra, a na kojoj radi Cengiz Inşaat Sanayi ve Ticaret A. Ş.
Projekat je to kojim će se na viši nivo podići ekonomski potencijali ovoga dijela BiH, ali i stvoriti pretpostavke za povezivanje sjevernog dijela koridora. Takvo što zasigurno će dovesti do snažnijeg prometnog pozicioniranja, ali i otvoriti nove perspektive razvoja.
Tehničke karakteristike
U kontekstu južnog dijela koridora koji prolazi kroz Hercegovinu svakako će tunel Prenj biti najzahtjevniji projekt u kontekstu struke, što i ne čudi s obzirom na geografsku konfiguraciju terena, kao i činjenicu da će mašine probijati deset kilometara dug tunel ispod planinskog masiva.
Tunel je lociran u središnjem masivu planine Prenj i s dužinom od 10,45 kilometara (sa svim pristupima oko 12 kilometara) radit će se o devetom najdužem cestovnom tunelu u Evropi, a prvi je ovakav tunel u Bosni i Hercegovini koji prelazi granicu od šest kilometara.
Kada je pak u pitanju dionica Mostar sjever – Mostar jug, projektna dokumentacija pokazuje kako će također biti riječ o iznimno zahtjevnom projektu, a dokaz je plan koji uključuje izgradnju pet tunela ukupne dužine oko šest kilometara i deset vijadukata/mostova ukupne dužine oko dva kilometra.
Svi ovi važni procesi imaju podršku međunarodnih finansijskih institucija, a novi investicijski ciklus koji se planira ove i iduće godine bit će važan dio dovršetka mozaika koji se odnosi na infrastrukturni projekt o kojem su sanjale generacije žitelja BiH.