Sjeverni izlaz iz Mostara, odnosno priključak na magistralni put M 17 već godinama je veoma opasna saobraćajna dionica. Ne tako davno dogodila se još jedna saobraćajna nesreća sa smrtnim ishodom. Iza nastradale ostala su i maloljetna djeca. Raskrsnica poznata po skoro stalnom stvaranju saobraćajnih čepova, do sada je odnijela veliki broj života. Nadležni za sve imaju odgovor da se trenutno projektuje izlaz iz Mostara, odnosno tzv. raskrsnica kod „Ine“.
O tome kada će početi radovi, još prije 8 mjeseci govorio je Ljubo Pravdić, direktor JP Ceste Federacije BiH:
”Kada se završe imovinsko pravni odnosi imamo spremnu tendersku dokumentaciju i tek tada ćemo raspisati natječaj za izvođača radova”, rekao je Pravdić.
Problem imovinsko-pravni odnosi
Vlada FBiH iz kapitalnih transfera dostavila je JP Ceste FBiH, kao implementatoru projekta sredstva.
”Mi imamo ta sredstva, imamo projekt koji je uradio Grad, i još smo dopunili za projekt odvodnje u tom dijelu. Trenutno skupa sa Gradom, odnosno Grad radi rješavanje imovinsko pravnih odnosa. Dosta je toga napravljeno, međutim imamo stanovitih problema sa nekim parcelama, upitno je hoće li se rušiti neki objekti ili ne, a ja se nadam da ćemo u skorijoj budućnosti to završiti”, govorio je još prije osam mjeseci Ljubo Pravdić, direktor JP Ceste Federacije BiH.
Kako riješiti okolne parcele ?
Tokom postupka eksproprijacije naišlo se na imovinsko-pravne probleme na katastarskim parcelama u vlasništvu benzinske crpke INA te u vlasništvu hotela Amicus, zbog čega se nije moglo nastaviti s realizacijom projekta za predmetno tehničko rješenje. Zbog naprijed navedenog Ceste Federacije BiH donijele su odluku da se izvrše određene korekcije predmetne projektne dokumentacije kako bi se otklonili imovinsko-pravni problemi.
“Uzimajući u obzir naprijed navedeno, Ceste Federacije BiH su sredinom 2022. od projektantske kuće Design&QC d. o. o. Sarajevo naručile izradu idejnog rješenja u kojem je analizirano pet različitih varijanti rješenja rekonstrukcije raskrižja”, navode iz Cesta Federacije BiH.
Tunel i cesta na više razina
Dalje navode kako je projektant uradio evaluaciju razina usluge za svih pet varijanti. Ocijenjeno je da je najbolje provedivo tehničko rješenje koje daje najveću razinu usluge – varijanta V3 koja predstavlja rješenje raskrižja u dvije razine, s tunelom za promet koji ide iz urbanog dijela Mostara prema Sarajevu te kružni tok na razini postojećeg raskrižja s posebnim trakom za skretanje ulijevo za novi poslovni objekt pored željezničke pruge.
Ljubo Pravdić, direktor Javnog poduzeća Ceste Federacije BiH, ranije je izjavio za medije kako su problem dugotrajnih prometnih zastoja, izgradnjom priključka, planirali riješiti u prošloj godini, “no zbog kompleksnosti imovinsko-pravnih odnosa to se nije uspjelo”.
I dok traje proces eksproprijacije i projektovanje, na navedenoj lokaciji saobraćajni čepovi su svakodnevni. Nažalost, na sve to, periodično se dogode i to teže saobraćajne nesreće, sa smrtnim ishodima. Do kada pitamo se ? Da li se barem smrtni ishodi mogu spriječiti radom policije ili na drugi način
N.A. / Ero.ba