Slovenija se odlučila za kupnju novih topničkih sustava, sustava protuzračne obrane i oklopnih vozila, pri čemu se očekuje da će francuske i finske vojne tvrtke igrati glavnu ulogu u planovima nabave zemlje, objavilo je slovensko Ministarstvo obrane, prenosi STA.
Slovenski i francuski čelnici obrane potpisali su 12. srpnja pismo namjere prema kojem će država sudjelovati u europskoj zajedničkoj nabavi francuskih kamionskih samohodnih haubica Caesar 155 mm, proizvođača KNDS, i sustava protuzračne obrane Mistral, relativno lak i prijenosni sustav koji se montira na vozila, plovila, pa čak i helikoptere. Mistral proizvodi MBDA, obrambena grupa sa sjedištem u Francuskoj u vlasništvu Airbusa, BAE Systems i Leonard, piše Defense News.
Dio bi trebala financirati EU
“Potpisivanjem pisma namjere pokrenut će se svi potrebni postupci u Ministarstvu obrane za eventualnu nabavu i uvođenje potpuno novih oružanih sustava u slovenske oružane snage”, stoji u priopćenju slovenske vlade. Ljubljana ima za cilj osigurati sredstva od Europske unije za financiranje “izgradnje zajedničkih vojnih kapaciteta” zajedno s drugim državama članicama, navodi se u priopćenju.
Slovenski premijer Robert Golob je 10. srpnja, sudjelujući na summitu NATO-a u Washingtonu, dao još jednu ključnu izjavu, najavivši da njegova vlada planira kupiti nova finska oklopna vozila s pogonom na osam kotača Patria AMV XP za oružane snage.
“Prema premijerovim riječima, ugovor bi mogao biti finaliziran do kraja ove godine”, navodi se u priopćenju ministarstva obrane. Uvjeti planiranog ugovora nisu službeno objavljeni.
Međutim, slovenski 24UR izvijestio je da Ljubljana namjerava nabaviti 106 vozila za oko 695 milijuna eura. Nakon odustajanje od kupnje vozila Boxer.
Do toga je došlo manje od dvije godine nakon što je slovenska vlada odlučila otkazati ugovor o kupnji 45 njemačko-nizozemskih oklopnih vozila Boxer s pripadajućom opremom i uslugama. Posao je prethodni kabinet dodijelio međuvladinoj Organizaciji za zajedničku suradnju u naoružanju (OCCAR). Odluka o odustajanju od akvizicije temeljila se na nalazu interne revizije koju je naručio tadašnji ministar obrane Marjan Šarec. Odabrana specifikacija vozila nije uključivala svu opremu koju je zahtijevalo ministarstvo, prema nalazima interne revizije.