Skip to content
  Petak 16 Maja 2025
Trending
16/05/2025Izložba Josipa Mijića u Širokom Brijegu 16/05/2025Tržnica u Stocu obnovljena kroz projekat jačanja turizma 16/05/2025Univerzitet “Džemal Bijedić” pokreće studijski program Logopedije 16/05/2025Godišnji koncert Muzičke škole Trebinje 16/05/2025Iz Mostara direktne linije na šest aerodroma 16/05/2025BIHAMK: Očekuje se veća frekvencija saobraćaja 16/05/2025Vrijeme u BiH: Značajan pad temperature 16/05/2025Radnici u trgovinama izlaze na proteste, neće rad nedeljom 16/05/2025Marokanska industrijska delegacija stiže u BiH i kreće novo poglavlje privredne saradnje 15/05/2025Cijene nafte potonule ispod 65 dolara
EroBA
  • Home
  • Vijesti
    • Vijesti
  • Politika
    • BiH
    • Svijet
  • Ekonomija
  • Kultura
  • Sport
    • Košarka
      • Euroliga
  • Hercegovina
    • Mostar
  • Ostalo
    • Događaji
  • Magazin
  • Kolumne
EroBA
EroBA
  • Home
  • Vijesti
    • Vijesti
  • Politika
    • BiH
    • Svijet
  • Ekonomija
  • Kultura
  • Sport
    • Košarka
      • Euroliga
  • Hercegovina
    • Mostar
  • Ostalo
    • Događaji
  • Magazin
  • Kolumne
EroBA
  Vijesti  Mnogo teorijskog znanja i podataka, a bez svrhe i konkretne primjene
Vijesti

Mnogo teorijskog znanja i podataka, a bez svrhe i konkretne primjene

EroBaEroBa—13/05/20220
FacebookTwitterPinterestLinkedInTumblrRedditVKWhatsAppEmail

Djeca u Bosni i Hercegovini su bez funkcionalnog znanja, a u Unsko-sanskom kantonu i po razred i po ispod prosjeka. Alarmantni su to podaci istraživanja provedenih u oblasti obrazovanja. Struka upozorava na gorući problem – mnogo teorijskog znanja i podataka, a bez svrhe i konkretne primjene. Reforma je neophodna.

Svako drugo dijete u našoj zemlji nema funkcionalnu pismenost i ne može iz jednostavnog teksta izvući reduciranu informaciju. Ovo je alarmantan podatak istraživanja koji je zabrinuo mnoge.

„Kada bismo izdvojili jedno dijete iz 6. razreda osnovne škole i tražili da poronađe vezu svih predmeta šta im je zajedničko – ne samo ono, i jedan naučnik bi imao problem da sve te pazle stvori u jednu sliku“, kaže za FTV Šejla Bjelopoljak, članica Ekspertne grupe kurikularne reforme u USK-u.

Istraživanja su pokazala da imamo loš kvalitet obrazovanja i da uvijek postoji konitinuirana potreba za usavršavanjem i obrazovanjem, a što bi se trebalo realizirati kroz obrazovni sistem.

More stories

Koliko su djeca igru zamijenila virtuelnim svijetom, a slikovnice mobitelima?

14/03/2025

Djeci oduzeti telefoni na osam sati, šokantni rezultati ponašanja

08/05/2023

Kako utvrditi odgovornost u slučaju neprimjerenog ponašanja odgajatelja u vrtićima

22/02/2024

Razmislite prije nego što objavite fotografiju djeteta na internetu

23/07/2023

„BiH u prosjeku prema PISA istraživanjma i OECD-u zaostaje tri godine, a USK u pojedinimn dijelovima još razred i po iza prosjeka BiH – to jesu alarmantni podaci i jedan ozbiljan zločin prema djeci“, tvrdi za FTV Namir Ibrahimović, voditelj Obrazovne reforme u USK-u.

Svjesni vlastite odgovornosti, u Ministarstvu obrazovanja USK-a pokrenuli su kurikularnu reformu kojom će se cijeli nastavni proces prilagoditi djeci.

„Ako očekujemo da djece kritično razmišlja, kreativno pronalazi, kako da dolazi do zaključaka u vezi sa svojom okolinom i svojim znanjem – mi moramo mijenjati metode“, ističe Bjelopoljak.

Belmana Trivunić voditeljica je Stručnog tima za oblast geografija-društvo: „Fokus je dijete – ne sadržaj koji ćemo mi ispričati, ispredavati, propitati i ocijeniti. Dijete koje danas uči razmjer – da taj razmjer iz matematike poveže i sa biologijom. Morat ćemo mijenjati ne može biti više – ja to neću, nisam to učio“.

Jednosmjerna isporuka obimnih lekcija iz udžbenika bit će zamijenjena praktičnim pričama i iskustvima.

„To je jedan proces koji će trajati, ali činjenica da smo zakotrljali to, da smo svjesni kapaciteta naše djece i neiskorištenosti – nama je poticaj“, dodaje za FTV Trivunić.

Pomoćnica ministra obrazovanja USK-a Azra Šulić podsjeća kako je Ministarstvo nosilac svih aktivnosti i svih troškova: „Trenutno sarađujemo sa OSCE-om, koji nam je osigurao platformu kroz koju imamo mogućnost da direktno pratimo izradu kurikuluma“.

Prva eksperimentalna primjena ove reforme planirana je za narednu godinu, a do tada će edukaciju završiti svi nastavnici u Unsko-sanskom kantonu.

djecaškole
FacebookTwitterPinterestLinkedInTumblrRedditVKWhatsAppEmail
Biden sa čelnicima jugoistočne Azije želi smanjiti utjecaj Kine u regiji
107.000 žrtava predoziranja u SAD prošle godine
Related posts
  • Related posts
  • More from author
Vijesti

Koliko su djeca igru zamijenila virtuelnim svijetom, a slikovnice mobitelima?

14/03/20250
Vijesti

Stručnjaci upozoravaju – dijete do treće godine ne treba da bude izloženo ekranima

02/08/20240
Istaknuto

Dvije greške koje djecu mogu da učine narcisoidnom

14/06/20240
Load more
Read also
Istaknuto

Izložba Josipa Mijića u Širokom Brijegu

16/05/20250
Hercegovina

Tržnica u Stocu obnovljena kroz projekat jačanja turizma

16/05/20250
Hercegovina

Univerzitet “Džemal Bijedić” pokreće studijski program Logopedije

16/05/20250
Hercegovina

Godišnji koncert Muzičke škole Trebinje

16/05/20250
Istaknuto

Iz Mostara direktne linije na šest aerodroma

16/05/20250
Istaknuto

BIHAMK: Očekuje se veća frekvencija saobraćaja

16/05/20250
Load more

# TRENDING

mostarFederalni hidrometerološki zavodreprezentacija bihBIHAMKtrebinjerat u ukrajinizanimljivostiBiH ekonomijabosna i hercegovinarusijausaPremier liga BiH u fudbalunjemačkakonjicpalestinaizraelfk velež mostarhšk zrinjskikinasrbija
© Copyright 2025, All Rights Reserved
  • Impressum
  • Kontakt