Mnogo se govori o elektrifikaciji automobilskog svijeta i općenito kopnenog prijevoza na velike udaljenosti, u kojem se čini da je odlučeno da je najodrživija opcija za budućnost vodikova baterija za kamione.
Ali što je s električnim avionima? Ne prave toliku buku, ali iz Airbusa ističu da neće dugo trebati da ih vidimo – 5 do 10 godina.
Ovo je izjavio Simon Ward, direktor Airbusa u Turskoj: “Vrlo smo aktivni u vezi s električnim zrakoplovima. Realno, neće proći dugo prije nego što vidimo letjelicu na električni pogon. Zračni prijevoznici mnogo ulažu u zrakoplove koji troše manje goriva”. Ward ističe da će to biti nešto progresivno, kako po veličini, tako i po vrsti elektrifikacije.
Sve će krenuti od aerotaksija, koje brojne tvrtke razvijaju već godinama, kako iz svijeta aeronautike, tako i iz samog automobilskog sektora. Dizajnirani za prijevoz u gradu i na kratkim udaljenostima, njihov sustav okomitog ulijetanja i slijetanja daje im veliku mobilnost, iako će moći prevoziti samo jednog do dva putnika do 100 kilometara.
Što se tiče zrakoplova, električni će se u početku koristiti samo za kratke letove, dok će se za srednje i duge letove koristiti hibridni zrakoplovi koji koriste tehnologiju vrlo sličnu onoj u automobilima i iskorištavaju sve prednosti električne pomoći pri polijetanju za značajno smanjenje potrošnje goriva.
Dugoročno, tvrtka već radi na ZEROe, projektu koji nastoji razviti prvi komercijalni zrakoplov s nultom emisijom, za koji se nadaju da će biti spreman do 2023. godine i koji će koristiti tehnologiju vodika.
Trenutačno postoje tri različita prototipa: Blended-Wing Body (BWB), Turboprop i Turbofan. Prva dva imaju kapacitet za manje od 100 putnika i mogu putovati do 1000 nautičkih milja, dok posljednji može prevoziti malo manje od 200 putnika i ima dvostruko veći domet.