Društvenim mrežama i nekim stranim stranicama počela se širiti informacija o tome da je hakirana popularna web stranica Booking. Međutim, pretragom interneta je vidljivo da taj problem postoji minimum pet godina unazad, i da su o njemu pisali i pojedini strani mediji.
Bojan Perkov iz Zaklade SHARE za N1 je objasnio da prijevara funkcionira po principu da ljudi dobiju naizgled legitimne mailove, koji izgledaju slično Bookingovim mailovima sa stvarnim rezervacijama. U njima se od njih traži potvrda da su stvarno rezervirali smještaj.
“Međutim, sve su to bile lažne poruke. Onda bi u nekom trenutku na WhatsAppu stigla nekakva obavijest iz hotela ili apartmana da potvrde još jednom ili da je došlo do nekih promjena, da potvrde da im kartica radi, da se ne može platiti preko kartice, a ljudi su tamo prevareni tako što su zapravo ostavljali legitimne podatke sa svojih kartica i nakon toga su im skinuta sredstva, morali su se žaliti bankama”, rekao je Perkov.
Osim sumnjivih WhatsApp poruka, Perkov savjetuje građanima da ako primijete bilo što neobično, pokušaju kontaktirati hotel na alternativni način – mailom ili putem kontakt obrasca na službenim stranicama.
“I da opet vode računa da su to smještaji koji su dobro ocijenjeni, koji imaju puno komentara, tako da nakon svega ovoga treba biti jako oprezan”, kaže Perkov.