O bh. potencijalima se uvijek govori. Među njima su i poljoiprivredni proizvodi iz naše zemlje, ali kako to često biva, kompleksne procedure otežavaju plasman na strano tržište. Međutim, domaći sajmovi su prilika da poljoprivrednici zarade, ali i da se podstakne domaći uzgoj i proizvidnja. Sajam domaćih proizvoda u Zenici organizovan je zahvaljujući projektu EU4Agri koji finansira EU sa 20 miliona eura.
Grad Zenica jedna je od 12 lokalnih samouprava koje su dobile finansijsku podršku za unapređenje u razvoj ruralne/lokalne tržišne infrastrukture, a koja se realizuje u sklopu šireg projekta EU4 agri. Ovakav vid podrške najvažniji je za domaće proizvođače koji imaju priliku besplatno promovisati svoje proizvode.
„Bolje je ovo nego bilo kakav finansijski poticaj – ovako da ti se pruži prilika da se predstaviš tržištu i prodaš svoje proizvode“, kaže Šeper Amar, izlagač na sajmu.
Svoje proizvode izložila je i Admira Durmić: „Imamo dosta domaćih i autohtonih stabala šljive, jabuke i oraha. Nešto preradimo, većinu svježe jabuke, šljive i oraha prodamo na zeničkoj pijaci, a sajmove iskoristimo za prodaju prerađenih proizvoda“.
Za ovaj projekt EU izdvojila je preko 230.000 KM, dok sa 130.000 KM učestvuje i Grad Zenica – a sve kako bi se poboljšala tržišna infrastruktura preduzeća i ostalih sudionika koji mogu poboljšati rad poljoprivrednika.
„Ovaj put smo odabrali Tržnicu i poljoprivrednu proizvodnju. Na Tržnici već pola je novih stolova, rashladne vitrine sve su nove i 20 kućica za sajam poljoprivredne proizvodnje koji će ove godine tri puta biti besplatan za sve poljoprivredne proizvođače“, navodi gradonačelnik Zenice Fuad Kasumović (BHI-KF).
Selma Vidimlić, direktorica JU Tržnica Zenica, ističe edukaciju korisnika o sigurnosti hrane, postavljanje taktilnih oznaka za pomoć slabodvidnim licima, a uključene su i mikrobiološke analize poljoprivrednih proizvoda koji se prodaju.
Ovakvi projekti prilika su da se unaprijedi položaj poljoprivrednika, ali i usluge za brojne Zeničane koji redovno posjećuju zeničku tržnicu.