Povezivanje većih bh. gradova u jedinstvenu željezničku putničku mrežu a što bi omogućilo nove razvojne projekte važne za građane i bosanskohercegovačku privredu je mrtvo slovo na papiru. U prilog tome govori činjenica da putnička linija vozom Sarajevo-Bihać-Sarajevo ukinuta početkom 2021. godine “zbog migranata” do danas nije ponovo uspostavljena.
Uzimaju šljunak, mogu se vidjeti koze
O razlozima smo pitali direktora Javnog preduzeća Željeznice Federacije BiH Enisa Džafića, ali on nas je već prema ustaljenoj praksi izignorisao. Putujući iz Sarajeva prema Bihaću vozilom može se vidjeti kako na jednom dijelu dio pruge služi za ispašu koza.
– Toliko se pričalo te 2018. godine o elektrifikaciji Unske pruge na potezu Blatna-Bihać u dužini od 47 kilometara za što je izdvojeno više od dva miliona KM a danas nema voza da prođe iz Sarajeva za Bihać. Ovdje u Bihaću možete vidjeti kako se na jednom dijelu pruge otuđuje šljunak, grade apartmani i tako uzurpira pruga, ali očigledno nikoga nije briga. Krajina je uvijek bila na margini onih na vlasti – priča nam jedan od stanovnika Bihaća.
U Turističkoj zajednici Bihać su nam kazali da bi ponovna uspostava vozne linije Sarajevo-Bihać-Sarajevo mnogo značila za turizam u Unsko-sanskom kantonu.
– Svaka poveznica nas i Sarajeva dakako da igra veliku ulogu sa aspekta turizma, pogotovo kada pričamo o vozu, putovanju, doživljaju koji turisti dobiju kod vožnje, da mogu vidjeti svu ljepotu na putu Sarajevo-Bihać. Pored korištenja voza za komercijalne svrhe, turistički aspekt igra veliku ulogu. Mi smo uvijek željeli da educiramo djecu i pokrenemo male ekskurzije vozom, to je ono što svi pamtimo. S druge strane, mislim da bi ogroman priliv turista bio, omladine – govori nam Dijana Pečenković, vršilac dužnosti direktorice Turističke zajednice Bihać
Mnogo smo izgubili i ukidanjem Rotary voza
Dodaje kako oni koji su putovali autombilima na relaciji Bihać-Sarajevo znaju koji je to napor.
– Naročito u dijelu Donji Vakuf-Jajce i što je nužno prolaziti kroz dosta naseljenih mjesta. Na sami pomen puta iz Bihaća do Sarajeva i obratno, ljude hvata jeza. Voz bi dosta toga riješio. Oduvijek je Bihać bio povezan Unskom prugom kako sa Sarajevom tako i dolje sa Zadrom, Splitom, Zagrebom.
Kaže kako su mnogi izgubili i ukidanjem turističkog Rotary voza koji je saobraćao Unskom prugom.
– I danas nas ljudi pitaju zašto je ukinut jer je interes uvijek bio ogroman. Te karte za Rotary voz su uvijek bile brzo rasprodane ali i to je zaustavljeno zbog niza problema. Bilo bi još mogućnosti kada bi se taj voz pokrenuo, poput organiziranja ekskurzija, muzike na dočeku po uzoru na Zapad, gdje znaju organizirati dočeke, koncerte na samoj stanici i mi smo imali takvu zamisao. To bi otvorilo i nova radna mjesta, treba gledati i sa te strane. Velika je šteta što nemamo voz Bihać – Sarajevo i iskreno se nadam da će se nešto poduzeti – kaže Pečenković i dodaje:
– Ne moram govoriti da bi dolazilo na hiljade turista jer nemaju svi privatni automobil a putovanje vozom je oduvijek bila atrakcija. iznajmljivanje vozila je poprilično skupo. Veliko interesovanje je gostiju sa Bliskog istoka oni dolaze avionom u Sarajevo i Tuzlu i i moraju rentati automobile za Krajinu. Olakšalo bi im se uvođenjem voza.
Razgovarali smo i sa federalnim zastupnikom Almedinom Aliefendićem.
Ključna odgovornost je na Vladi FBiH
– Kada je riječ o putničkom saobraćaju Željeznica FBiH, on je definitivno opterećenje Željeznicama. One očito opstaju na bazi teretnog saobraćaja. Ipak ne bi se smjelo dogoditi da Federacija BiH, odnosno, država Bosna i Hercegovina nije povezana u cijelosti sa glavnim gradom, posebno kada je ta infrastruktura osposobljena i sada da mi ne koristimo to. Mislim da je to nedopustivo. I u ovom slučaju ključna odgovornost je na Vladi Federacije BiH, resornom Ministarstvu prometa i komunikacija. Oni bi trebalo poduzeti određne korake da se ta linija osposobi – mišljenja je Aliefendić.
(Faktor)