Radnici bosanskohercegovačke firme Euro-Asfalt probili su glavnu cijev na tunelu 1T Divača u Sloveniji dužine 6.707 metara. Tačka proboja nalazila se na dužini 4.245 metara. S druge strane tunel je probijala slovenska kompanija Kolektor.
Refik Hodžić, voditeli projekta, istakao da je to do sada najduži probijeni tunel kako za Republiku Sloveniju ali iza kompaniju Euro-Asfalt. Kao spečifinost navodi i način kopanja tunela u dubinu, što je uz geologiju terena predstavljalo dodatni izazov prilikom probijanja. Uz glavni tunel izvršeno je i probijanje servisnog tunela iste dužine. Raunajući obje cijevi, do sada je iskopano oko osam kilometara tunela.
Tunel T1 Divaća je ključni Željeznički tunel i jedan od osam tunela na dionici TIR 2, projektu izgradnje željeznčike pruge Divača – Koper u Sloveniji.
“Željeznička pruga 21. stoljeća imat će kapacitet prolaza od 212 voznih kompozicija dnevno, iako nagib na pojedinim sektorima iznosi i do 17 posto. Trasa se spušta s visoka, od Divače na kraškoj visoravni, do nivoa mora kod luke Koper. Zbog veoma teške konfiguracije terena, strogih ekoloških ograničenja i savladavanja oko 400 metara visinske razlike, čak 75 posto rute će prolaziti tunelima. Ruta je duga 27.1 km i na njoj je planirana izgradnja sedam tunela, kao i tri vijadukta. Upravo su tuneli oblast niskogradje u kojoj se Euroasfalt specializirao u posijednjih nekoliko godina i postao lider u regiji i zemljama EU”, kažu iz ove kompanije.