Sindikat metalaca IG Metall objavio je u četvrtak da je spreman pregovarati s Volkswagenom o uvođenju četverodnevnog radnog tjedna nakon što je uprava najavom oštrog smanjenja troškova potencijalno dovela pod znak pitanja tisuće radnih mjesta.
“Poduzet ćemo sve što možemo kada su posrijedi prijedlozi o očuvanju radnih mjesta i pogona”, izjavila je čelnica sindikata Christiane Benner u Hannoveru.
Početkom tjedna uprava VW-a objavila da je više ne isključuje mogućnost zatvaranja pogona i otpuštanja radnika u Njemačkoj u sklopu smanjenja troškova u ključnom brendu VW. Dodali su i da planiraju poništiti dugogodišnji sporazum s predstavnicima radnika u Njemačkoj koji isključuje otkaze do kraja 2029. godine, a na snazi je od 1994. godine.
Menadžeri vjeruju da brend Volkswagen treba iz temelja restrukturirati i da aktualni napori da se smanji broj radnika programima prijevremenog umirovljenja i otpremnina neće biti dovoljni, poručili su iz uprave, ne precizirajući koliko bi radnih mjesta u Njemačkoj moglo biti ugašeno, ni koje bi tvornice mogle biti zatvorene.
Sindikatima su zatvaranje tvornica i otpuštanje radnika apsolutno pitanja o kojima nema pregovora, naglasila je sindikalna čelnica.
IG Metall je predložio da se pomakne datum pregovora o kolektivnom pregovaranju koji bi trebali početi ove jeseni, ali odgovor uprave još nije stigao, rekla je Benner.
Sindikalci su predložili i četverodnevni tjedan za sve zaposlenike VW-a, što je bilo pomoglo da se izbjegnu masovna otpuštanja tijekom krize na početku 1990-ih, kada je pod znakom pitanja bilo 30.000 radnih mjesta. Članovi uprave pokušali su u srijedu braniti planove o smanjenju troškova na skupu u sjedištu tvrtke u gradu Wolfsburgu kojem je nazočilo oko 25.000 radnika.
“Imamo još godinu, možda dvije, da stvari preokrenemo. Ali ovo vrijeme moramo iskoristiti”, rekao je glavni financijski direktor Volkswagen grupe Arno Antlitz.
Financijski direktor VW-a rekao je da se europsko tržište automobila smanjilo nakon pandemije i da tvrtka ne može računati na kupce za oko 500.000 automobila, što približno odgovara proizvodnji dviju tvornica.
“Tržišta jednostavno nema”, rekao je Antlitz.
Dok uprava financijske poteškoće pripisuje sve težem gospodarskom okruženju u Njemačkoj i konkurenciji, predstavnici radnika upozoravaju na neučinkovitu proizvodnu strategiju i na sporu reakciju uprave koja je po njima trebala prije pokrenuti proizvodnju električnih vozila za masovno tržište.
Cavallo je pozvala izvršnog direktora Olivera Blumea, koji nije trebao biti među govornicima, da izađe pred radnike i objasni im zašto je grupa, umjesto da zaštiti radna mjesta u Njemačkoj, odlučila uložiti novac u softversko partnerstvo s američkim start-upom Rivianom, vrijedno pet milijardi eura.