Kiša je oduvijek u Formuli 1 bila svojevrsni lakmus-papir koji je detektirao i odvajao prosječne od odličnih, odnosno odlične od vrhunskih vozača. Nedjeljna utrka u brazilskom Interlagosu može se smatrati kao krunski dokazni materijal takvom postulatu jer tamo gdje su gotovo svi vozači posrtali i griješili ili u najmanju ruku bili suzdržani i oprezni, Max Verstappen demonstrirao je klasu.
Jer kišna, kaotična, incidentima i izlijetanjima prošarana gotovo tri sata na stazi, a koja su uključivala i crvenu zastavu te prekid od pola sata, i virtualni sigurnosni automobil, pa pravi sigurnosni automobil, ostat će zamapćena ne samo kao jedna od mnogih pobjeda – 62. da budemo precizni – Maxa Verstappena, već kao jedna od najvećih i najspektakularnijih vožnji po kiši svih vremena u Formuli 1.
– Doista vjerujem da smo svjedočili upravo takvoj jednoj vožnji – rekao je Maxov šef u Red Bullu, Chris Horner.
Nitko to pravilo ne želi, ali…
On je, jasno, u ovom slučaju subjektivan, ali i svaki objektivni promatrač koji je gledao i pratio tijek zbivanja na trkalištu nadomak Sao Paula, teško će se ne složiti s tom tvrdnjom. Jer nizozemski 27-godišnjak u nedjelju je bio za glavu iznad svih ostalih, odnosno svijet za sebe.
Za početak, startao je s tek 17. mjesta, što je kombinacija peha u kvalifikacijama – nije uspio završiti svoj “leteći krug” radi žute zastave, pa je ostao na tek 12. mjestu – i kazne od pet mjesta jer je mijenjao pogonsku jedinicu. No, već na kraju prvog kruga bio je deseti (!), a nakon prvih deset krugova na šestom mjestu, ali zapravo se borio za treće jer su tri bolida ispred njega bila u koloni jedan za drugim.
– Nakon kvalifikacija bio sam u takvom raspoloženju da bih mogao porazbijati čitavu garažu. Ali, zato sam bio jako motiviran za utrku, da dobro krenem u nju i vidim kako će se stvari razvijati. Jer na kiši se uvijek neke lude stvari mogu dogoditi – objašnjavao je kasnije Verstappen.
Osim što je prestizao jednog po jednog vozača ispred sebe, a kiša sve više jačala, trebalo je Maxu i malo sreće da se sve potpuno okrene na njegovu stranu. U takvom danu i to je dobio. Jer taman kad je vodeći tandem, Russell – Norris, obavio promjenu guma, smatrajući da su dobro iskoristili razdoblje virtualnog sigurnosnog automobila, a Ocon i Verstappen zasjeli na vrh jer su se kockali i ostali na stazi, Franco Colapinto “zakucao” se u zid i razbio Williams u tisuće komadića. To je, pak, značilo prekid utrke (crvena zastava), a za Nizozemca je značilo da je dobio “besplatnu” promjenu guma jer je u nastavak utrke krenuo s drugog mjesta i s novim gumama.
– Svi vozači su se već odavno izjasnili da to pravilo nije dobro, ali ništa se ne mijenja. Tako da je to čista lutrija. Nije to neki talent, već samo sreća – utučen je poslije utrke bio Norris.
Po nastavku utrke nije trebalo dugo čekati na novi incident, ovoga puta izletio je Sainz pa je opet sigurnosni automobil bio u akciji, a na novom pokretnom startu Verstappen je vrlo lucidno zaskočio Ocona i preuzeo prvo mjesto. Time kao da je posve raskinuo okove jer poslije toga praktički je “letio” stazom, svaki sljedeći krug bio mu je kao kvalifikacijski i svaki brži od prethodnog. U posljednjih 26 krugova, u kojima kiša nije prestajala padati, “nabio” je Max čak 20 sekundi prednosti u odnosu na Ocona, a njegov najbrži krug bio je za sekundu brži od prvog sljedećeg, a to je bio Norrisov.
Potpuna dominacija. Potpuno posramljivanje konkurencije.
Kraj Norrisovih snova
Nakon deset utrka u kojima nije pobijedio, pa onda dvije u kojima se više pričalo o njegovim prljavim potezima (kojima, da budemo posve dosljedni, nije nesklon), Max Verstappen u Brazilu je odvozio utrku za anale. Jedna od dodatnih vrijednosti tog pothvata je činjenica da je praktički osigurao četvrti naslov prvaka, jer Norris sada zaostaje 62 boda s tri utrke do kraja, odnosno maksimalnih 86 bodova na raspolaganju. Takvu prednost, ako se ne dogodi baš nekakvo čudo, Verstappen neće prokockati.
Ipak, glavna značajka Maxove nedjeljne vozačke katedre jest da se stavio u istu rečenicu, u istu kategoriju s velikanima Formule 1 kada su u pitanju utrke na kiši. Kao što se pamti Sennin magični prvi krug u Donington Parku 1993., ili njegova jurnjava po mokrom labirintu ulica Monte Carla 1984., ili Schumacherove, ili Hamiltonove bravure, jednako tako će se pamtiti i Verstappenova samba na Interlagosu 2024.
(Sportske novosti)