Kulturni turizam nije samo putovanje, već susret s ljudima, prostorom i vremenom. Bosna i Hercegovina, kao spoj historije i savremenosti, turistima nudi drugačiju perspektivu. U svijetu gdje je gotovo 40 posto putovanja motivirano kulturom, bosanskohercegovački muzeji, spomenici i kulturne manifestacije mogu postati strateška mjesta susreta turista i domaće baštine.
„Kad govorimo o kulturnom turizmu ja mislim da tu muzeji imaju primat i trebaju imati primat u svim zajednicama, u svim državama. Historijski muzej BiH, kao što je poznato nema neku sistemsku podršku, ali s druge strane se trudi da dočeka ljeto, ljetnu turističku sezonu spremno“, ističe Elma Hašimbegović, direktorica Historijskog muzeja u BiH.
Da bi kulturni doživljaj, koji gosti prepoznaju, postao stabilan stub ekonomije, potrebni su strategija i međunarodna saradnja.
„Iznosi koje odvajamo kroz transfere koji su evo upravo u ovom trenutku u završnoj fazi, su također, najznačajniji upravo za dio manifestacija, dakle kulturnih sadržaja“, naglasila je Nasiha Pozder, ministrica okoliša i turizma FBiH (NS).
„UNESCO u posljednje dvije godine pomogao Mostaru uspostavljanje, znači vinjete, uspostavljanje Mostar Heritage Passa, i također, evo u saradnji sa Federalnim ministarstvom okolišta i turizma želimo to uraditi u još nekim gradovima i općinama u BiH“, podsjeća Siniša Šešum, šef Ureda UNESCO u BiH.
Za turiste, BiH je spoj Orijenta i okcidenta, ratnog pamćenja i duha olimpijske vatre, tradicije i modernog stvaralaštva.
„Ovo mi je zapravo posljednji dan ovdje, pa ću danas obići neki muzej, možda i “Muzej ratnog djetinjstva”, jer me zaista zanima kako su ljudi u Bosni živjeli tokom rata“, otkriva turist s Tajlanda.
„Veoma je zanimljivo upoznavati različite kulture koje ovdje koegzistiraju i vidjeti kako se sve to spaja. Mislim da je ovo sjajno mjesto za posjetiti“, naglašava posjetilac iz Australije.
Kulturni turizam nije samo privlačenje posjetilaca. To je ulaganje u identitet i radna mjesta, te prilika da BiH postane prepoznatljivo mjesto na svjetskoj mapi.