Tuzla postaje prvi grad u Bosni i Hercegovini koji će imati direktnu željezničku konekciju na Novom putu svile ka Kini. Naime, kineska kompanija “Kosko Šiping” koja već nekoliko godina posluje u BiH, otvara novi, intermodalni servis “Lend Si Ekspres” Tuzla, koji obuhvata redovan pomorski transport robe do ulazne luke Rijeka te intermodalnu konekciju putem željezničkog saobraćaja do finalne destinacije Tuzla.
Nakon Budimpešte, Beograda i Skoplja, kineska kompanija “Kosko Šiping” namjerava uspostaviti intermodalni servis na lokaciji poslovne zone Bosanska poljana u Tuzli. Riječ je o kargu centru koji već djeluje u vlasništvu tuzlanske kompanije “Riva”, a kontejneri sa robom iz Kine biće željezničkim transportom dopremani iz luka na Jadranskom moru i dalje distribuirani putničkim ili željezničkim transportom kupcima u BiH i regiji. Privreda sjeveroistočne Bosne imaće velike benefite od ovog kargo centra, jer će se robe znatno brže dopremati i otpremati.
Abdulah Avdagić, direktor Kargo centra za BHRT kaže:
“Dovoljnio je reći da na ovoj regiji godišnje dolazi na hiljade kontejnera koji danas se voze kamionima, dovoljno je reći da s ove regije isto tako odlaze na hiljade kontejnera, da kažem samo par kuća koje su ogromne u tom segmentu, to je Šišedžam soda iz Lukavca, mi svi znamo kao Sodu Lukavac, potencijalni kandidati za takav prevoz su Cementara, Koksara i da ne kažem dalje u neposrednoj blizini Natron Maglaj”.
Robna razmjena Bosne i Hercegovine sa Kinom je dostigla 275 miliona dolara na godišnjem nivou, što je skoro duplo više nego 2019. godine. Kineski ambasador u našoj zemlji je nedavno u razgovoru sa federalnim premijerom iskazao interes za uvoz mlijeka i mlječnih proizvoda, voća, vina i drugih poljoprivrednih prozvoda iz naše zemlje. Međutim, domaći poljoprivredni stručnjaci smatraju da mi Kini nemamo mnogo toga ponuditi, s obzirom na to da naša zemlja uvozi više od 90 posto potrebne hrane.
Suad Selimović iz Privredne komore Tuzla za BHRT kaže:
“Primjera samo, Tuzlanski kanton, proizvodnja mlijeka na Tuzlanskom kantonu zadovoljava tek jednu trećinu potreba Tuzlanskog kantona, kad je u pitanju proizvodnja svježeg sirovog mlijeka. Takoda nama, ukoliko nedostaje 2/3 i mi to dobijamo iz Evropske unije, onda ne znam šta bi smo mi to mogli izvoziti u Kinu”.
Kargo centar u Bosankoj poljani će, tvrdi njegov vlasnik, stvoriti mogućnosti za otvaranje velikog broja novih radnih mjesta. Uz dobru organizaciju, privredi regije se mogu otvoriti šanse za intenzivan razvoj.
Abdulah Avdagić, direktor Kargo centra za BHRT kaže:
“Ako smo s kamionima izvozili sve što smo izvozili, ako smo radili sve to što smo radili, ne vidim nijednog razloga da se to ne radi i vagonom koji sigurno ima manje barijera, koji brži protok ima u kretanju, nema granica, na granicama su mala zadržavanja, znači sve bi dobili na brzini, a znamo da je vrijeme novac”.
Entitetske željeznice su dale punu podršku projektu projektu “Lend Si Ekspres” Tuzla jer očekuju značajne finansijske efekte kada u punom obimu zaživi ovaj projekat, čije se otvaranje očekuje krajem mjeseca.