Vozači bicikla, na području grada Banjaluka tokom prethodne godine učestvovali u 60 saobraćajnih nezgoda, što je više u odnosu na godinu prije. Naime, kako su za “Nezavisne novine” kazali iz Policijske uprave Banjaluka tokom prošle godine zabilježeno je 60 saobraćajnih nezgoda u kojima su učestvovali biciklisti, dok je tokom 2022. godine zabilježeno 41 saobraćajna nezgoda.
Takođe, kako navode, vozači lakih ličnih električnih vozila (trotineta) na području grada Banjaluka tokom 2023. godine učestvovali u 15 saobraćajnih nezgoda, dok su tokom 2022. godine učestvovali u 4 saobraćajne nezgode. Naime, u decembru 2022. godine grad Banjaluka je dobio brojače bicikala u okviru projekta “Impaq”, od kojih jedan u formi displeja, te dva podzemna.
Gradska uprava Banjaluka je nedavno objavila podatke da su brojači za bicikle na tri lokacije u Banjaluci u januaru i februaru ove godine zabilježili uvećanje broja korisnika bicikala u odnosu na isti period prošle godine.
“Zahvaljujući tome, u naselju Borik, ulicama Stevana Bulajića i Majke Jugovića imamo brojeve korisnika bicikala i trotineta za čitavu 2023. godinu, na nivou dana, sedmice ili vikenda”, kazali su iz Gradske uprave.
Podaci sa ovih uređaja, kako kažu, ukazuju da u odnosu na prvi period prošle godine, prva dva mjeseca, grad ima uvećanje po svim parametrima kad je u pitanju mikromobilnost, odnosno bicikli i trotineti.
“Uvećanje broja ovih učesnika u saobraćaju je na nivou od oko 43 odsto na dnevnom nivou, 36 odsto za najprometniji dan, 36 odsto na sedmičnom nivou, a period vikenda bilježi uvećanje za oko 63 odsto”, naveli su oni.
S obzirom na to da grad stalno radi na unapređenju biciklističke infrastrukture, kako kažu, vjeruju da će se broj sugrađana koji koriste održive vidove prevoza i dalje uvećavati.
Nikola Ćopić, saobraćajni vještak kazao je za “Nezavisne novine” da je s obzirom na sve veći broj registrovanih motornih vozila u Banjaluci i na činjenicu da se bez značajnijih infrastrukturnih projekata ne može očekivati rasterećenje saobraćajnih gužvi koje su sve veće, pozitivna vijest je saopštenje gradske uprave o rastu parametara mikrobilosti u našem gradu.
“Međutim na drugo čitanje ovog saopštenja, ono što mogu da vidim je da se ovdje ne radi o povećanju broja biciklista, nego broju putovanja biciklom, što su dve različite stvari, jer jedan biciklista može da napravi na desetine putovanja biciklom u toku dana prolazeći pored brojača. Kao drugo, veoma je nezahvalno komentarisati rezultate povećanja broja putovanja biciklom koji su predstavljeni kao procentualne vrijednosti, jer nije moguće dobiti adekvatnu sliku o stvarnom povećanju broja putovanja”, kazao je Ćopić.
Kako je rekao, u prilog tome govore i uporedni podaci Ministarstva unutrašnjih poslova o broju nezgoda u kojima su učestovali biciklisti i vozači trotineta, gdje posmatrajući procentualno broj nezgoda dolazimo do podatka da je ostvareno povećanje broja nezgoda za više od 65 procenata u odnosu na 2022. godinu.
“Konačno, saglasan sam sa onim dijelom koji se odnosi na to će ulaganja u unapređenje biciklističke infrastrukture uticati da veći broj naših sugradjana koristi održive vidove prevoza, ali se isto tako nadam da veći broj korisnika ovih vidova prevoza kao i veći broj ostvarenih putovanja ovim prevoznim sredstvima neće uticati i na veći broj saobraćajnih nezgoda, kao što je to trenutno slučaj”, zaključuje Ćopić.