Većina novih preduzeća propada zbog nedostatka znanja, planiranja i novca, iako vlasnici imaju visoku motivaciju i jasne ciljeve. Nedostaci malih preduzeća uključuju nedovoljnu podršku, informisanost i kapital, ali uspješni mali biznisi su ključni za podsticanje zapošljavanja I samozapošljavanja. Žensko preduzetništvo je prepoznato kao jedno od takvih.
Od 2015. godine, majstorica Sanita je usmjerena na stvaranje ekoloških i zdravstveno sigurnih proizvoda. Odabir za proizvodnju šivenih platnenih pelena i higijenskih uložaka, zahtijevao je intenzivno istraživanje, učenje i napredovanje kako bi se ideja o potpunoj zamjeni jednokratnih proizvoda održala i proširila.
SANITA KURBEGOVIĆ-HUSKANOVIĆ, poduzetnica
“Kod nas je to bio splet okolnosti, što rođenja djeteta kolegice I mene, što kompetencija koja smo mi razvijali kroz naše formalno i neformalno obrazovanje, što do toga da je moja svekrva imala iskustva u ivenju. Tako da smo mi uvidjeli da postoji potreba na tržištu. Uspjeli da napravimo prve uzorke, tako smo krenuli sa radom.”
S druge strane, nakon višegodišnjeg rada u školi kao nastavnica, prije dva mjeseca, Ajla se odlučila na pokretanje vlastitog biznisa u oblasti izdavaštva. Kako nam ističe, hrabro je kročila u svijet pokretanja svog vlastitog biznisa.
AJLA SULJIĆ-ORMANOVIĆ, poduzetnica
“Odlučila sam se na ovaj korak zato što zaista smatram da postoji određena oblast koja baš nije toliko zastupljena u bh. izdavaštvu. Također sam se odlučila za ovaj korak zato što zaista mnoge dobre poslovne ideje prapadnu zato što se pojedinac koji razvija tu ideju ne osnaži, ne odluči da pokrene ono zbog upravo tih negativnih komentara.”
Žensko poduzetništvo je prepoznato kao važan element privrednog rasta i odlična metoda postizanja demokratskog društva utemeljenog na osnaživanju žena. Podrška malih biznisa značajna je za razvoj grada, države i društva.
VELIDA ABAZOVIĆ, analitičarka u Agenciji “ZEDA” u Zenici
“Kada otvorite ženi mogućnost da registruje svoj biznis, da sama zarađuje, da se osamostali, time poboljšavate njen položaj u kompletnom društvu. Smatram da je to zaista važno, zbog toga što žene jako dobre ideje imaju često, ali možda nemaju finansije da to ostvare. E tu ulijeću ovi podsticaji, granotvi od strane domaćih, stranih donator, gdje žene to stvarno dobro iskoriste.”
SENAD PAŠALIĆ, direktor Razvojne agencije “ZEDA”
“Taj odnos žena poduzetnica i muškaraca poduzetnika je u velikom dizbalansu, odnosno da je puno, puno manje dama koji vode vlasitite biznise. Sve one mahom su uspješne u svojim biznisima, što je pokazatelj, da su žene puno od muškaraca savjesnije I odgovornije.”
U Biznis inkubatoru Zenica trenutno se nalazi 41 privredni subjekt, od čega je 12 u vlasništvu žena, Zenička razvojna agencija kroz mnoge projekte kojim se pruža podrška i izgradnja kapaciteta za dobro upravljenje i unapređenje ekonomskog razvoja, stavlja fokus na mlade poduzetnice i unapređenje njihovog kapaciteta poslovanja.