“Ay, Carmela“ postat će dio stalne izložbene postavke Otvorenog depoa Historijskog muzeja BiH. Na Dan pobjede nad fašizmom, 9. maja u 20.00 sati u Historijskom muzeju BiH zakazano je svečano otvaranje stalne izložbene postavke “Ay, Carmela”.
Ova postavka sadrži kompletnu scenografiju, kostimografiju i rekvizitu predstave, te popratnu dokumentaciju, fotografije, novinske članke koji prate život predstave, kao i kompletan video snimak koji će biti dostupan posjetiocima. Postavka je također usko vezana sa građom koja je u posjedu Historijskog muzeja i koja se tiče Španskog građanskog rata i učešća građana BiH u Internacionalnim brigadama. Jedan od učesnika, Čedo Kapor, gledao je predstavu i tom prilikom družio se sa piscem Jose Sanchis Sinisterra-om, saopćeno je iz SARTR-a.
Ay, Carmela jedna je od najznačajnijih predstava u historiji BiH teatra.
Predstava je nastala prema tekstu Jose Sanchis Sinisterra-e, u režiji Roberta Raponje. U predstavi su igrali Selma Alispahić, Dragan Jovičić i Jasenko Pašić. Dramaturgiju potpisuje Dubravka Zrnčić Kulenović, scenografiju Samra Mujezinović, Kostimografiju Vanja Popović, muziku Davor Rocco, a koreografiju Antun Marinić.
To je emotivna hronika sjećanja na Španski građanski rat i priča o glumačkom i ljubavnom paru Carmeli i Paulinu koji su u okupiranom selu primorani igrati predstavu za zarobljenike koje će fašisti sutradan strijeljati. Bolna iskustva rata u Bosni i Hercegovini (1992-1995) snažno odjekuju u ovoj univerzalnoj priči koja odaje počast umjetničkoj časti i dostojanstvu, ljudskosti i moralnoj kvaliteti kolektivne antifašističke svijesti.
Ay, Carmela je 21 godinu bila na repertoaru Sarajevskog ratnog teatra SARTR, a uloge Carmele i Paulina igrali su Selma Alispahić i Dragan Jovičić (22.11.1953-6.11.2020), od premijere koja je održana 19. marta 1999. godine pa do posljednje izvedbe 14. septembra 2020. Ay, Carmela je odigrana u 26 gradova Bosne i Hercegovine i 40 gradova Evrope, na turnejama u Austriji, Češkoj, Velikoj Britaniji, Švedskoj, Francuskoj, Italiji, Hrvatskoj, Srbiji, Crnoj Gori, Sjevernoj Makedoniji i Sloveniji.
Ay, Carmela ostaje zabilježena kao kulturni i društveni fenomen i najistaknutiji doprinos teatarske umjetnosti kulturi antifašizma. “Ay, Carmela” nastavlja svoj život podsjećajući na snagu i značaj umjetnosti u borbi protiv svakog zla, navodi se u sapćenju SARTR-a.