Međunarodni aerodromi u Dubrovniku, Sarajevu i Zagrebu bit će najbrže rastući aerodromi na području bivše Jugoslavije tokom trećeg kvartala , odnosno ljetne sezone u periodu od jula do oktobra, dodajući tako najveći planirani kapacitet u istom razdoblju prošle godine.
Kako piše specijalizirani portal ex-Yu Aviation, Međunarodni aerodrom Sarajevo trebao bi nastaviti bilježiti rekordne rezultate u broju putnika, s dodatnih 125.359 sjedišta tokom trećeg tromjesečja 2024. i s ukupnim predviđenim kapacitetom od 438.761 mjesta.
Rast je potaknut uvođenjem novih letova brojnih avio prijevoznika, predvođenih Ryanairom s dodatkom od 62.844 sjedišta, a slijede ga Pegasus Airlines, Air Arabia i Jazeera Airways.
Šta se dešava sa tuzlanskim aerodromom? Gdje su utrošeni milioni subvencije i da li je zaista pred gašenjem?
Što se tiče Zagrebačkog aerodroma, očekuje se dodatnih 119.450 sjedišta tokom trećeg tromjesečja, a Ryanair je sam povećao svoj kapacitet za 96.698 sjedišta i jedan je od glavnih katalizatora rasta. Međutim, brojni drugi avio prijevoznici također su povećali operacije, uključujući Croatia Airlines, Lufthansu i Iberiu, dok će tome doprinijeti i južnokorejski T’Way Air, dodavši 13.533 sjedišta na tržištu tokom tromjesečja.
Zračna luka Dubrovnik će prednjačiti s dodatnih 171.203 sjedišta. Snažan rast dolazi zahvaljujući otvaranju Ryanairove baze u gradu ovog ljeta, pri čemu će se Dubrovački aerodrom pohvaliti s ukupno 891.385 sjedišta tokom tromjesečnog razdoblja. Samo Ryanair će imati 252.688 sjedišta ili oko 28% ukupnog kapaciteta, dok je prošle godine njegov udio iznosio samo 4,6%. Većina drugih prijevoznika koji lete u Dubrovnik također će povećati svoje kapacitete tokom trećeg tromjesečja, a neka od najvećih povećanja dolaze od Volotee, easyJeta i Iberije.
S druge strane, ne očekuju svi aerodromi u regiji rast u odnosu na treće tromjesečje prošle godine.
Najteže će biti pogođen Aerodrom Tuzla koji će izgubiti 72.545 sjedišta, odnosno oko 78% ukupnog kapaciteta. Rezultat dolazi kao posljedica zatvaranja Wizz Airove baze u gradu prošlog septembra. Slijedit će Niš, koji je pogođen smanjenjem kapaciteta Wizz Aira zbog problema s motorom, izgubivši 23.326 sjedišta u trećem kvartalu 2023. Slično tome, Ohrid će imati 15.516 sjedišta manje, a Banja Luka 15.131 iz istog razloga.