Grupa građana, čije su kuće i zemljište ugroženi izgradnjom autoputa na Koridoru VC, južno od Mostara, a čiju izgradnju finansira Evropska unija, podnijela je žalbu Vijeću za ljudska prava Ujedinjenih naroda, a vijeće je prihvatilo. U žalbi, navode povrede prava na imovinu i učešće javnosti u odlučivanju o životnoj sredini. Dok se, jedni protive i postupcima eksproprijacije, drugi neće dobiti nikakvu naknadu, iako će im autocesta prolaziti tek nekoliko metara ispred kuća.
S obzirom na postojanje alternativne rute na okolnim brdima, čije odbijanje, kažu mještani, nikada nije uvjerljivo objašnjeno, smatraju da je neopravdano da autoput šteti njihovoj imovini. Izrazili su ozbiljnu zabrinutost zbog uticaja autoputa na okolinu. Nisu zadovoljni ni procesom eksproprijacije zemljišta, a brine ih i prijetnja autoputa kulturnom naslijeđu.
MIRSAD GUŠIĆ, Udruženje građana Mostara i okoline “Eko Dvogled”
Ovo je plodni kraj ovdje su dvije rijeke zagađenje i prilikom gradnje a i nakon toga će biti trajno prema tome sve ono što ovi ljudi ovdje ne znaju možda još uvijek koji nisu svjesni je da će to imati veliki ekološki uticaj na poljoprivrednu proizvodnju onih koji od toga žive
Stanovnici u južnim naseljima Mostara smatraju da su diskriminisani jer im nije bilo dozvoljeno da učestvuju u odlučivanju prilikom odabira trase Koridora 5 c jug Mostar – tunel Kvanj. Stoga su uputili žalbu uredu UN-a za ljudska prava, u kojoj su naveli da se radi o povredi njihovih prava.
AZRA DURAKOVIĆ, Udruženje građana Mostara i okoline “Eko Dvogled”
Mi nismo iscrpili sve mehanizme ja vam ne mogu tačno da kažem detalje ali u svakom slučaju ako se BiH označi kao zemlja u kojoj su prekršena ljudska prava da ulaganja investicije može da bude na crnoj listi 08.57 05.49 osnovni problem je da se treba promijeniti da se trebaju dodatna istraživanja uraditi i uključiti alternativne trase
Početkom ove godine mehanizam odgovornosti je potvrdio da su u procesu odabira trase prekršene politike i standardi Evropske banke za obnovu i razvoj, koja i finansira ovu dionicu. Preporučena je analiza alternativnih trasa, zajedno sa novom ekološkom i socijalnom procjenom. Međutim, EBRD je odugovlačio u otklanjanju kršenja svojih standarda i projekat je trenutno u ćorsokaku. S druge strane, iz JP Autoceste Federacije Bosne i Hercegovine kažu da je tenderski proces izvođača pri samom kraju. Upoznati su zajedno sa bankom sa svim primjedbama, ali, bez obzira na to, očekuju za mjesec dana konačnu saglasnost za izbor prvorangiranog izvođača, a krajem osmog i potpis ugovora sa njim.
DENIS LASIĆ, v. d. direktora JP Autoceste FBiH
Proces sigurno neće biti zaustavljen i radovi idu, radovi ne idu ništa na štetu građana tog područja tako da građani kad vide koliko je taj sami projekat bitan općenito za tu sredinu tek će onda vidjeti da drugih nikakvih primjedbi nema
Stanovnici ovih naselja nemaju ništa protiv izgradnje autoputa, samo u slučaju, naglašavaju, ako se bude radilo po svim pravilima, standardima EBRD-a i zakonima Bosne i Hercegovine. Poručuju da će ustrajati u svojoj borbi kako bi spriječili jedan dugoročni negativni efekat za ovaj kraj, ako bi se nastavilo sa izgradnjom autoputa na ovoj trasi.