Iako naftne kompanije dižu cijenu goriva pod izgovorom rata u Ukrajini i sankcija Rusiji, izvoz nafte iz Rusije ustvari je povećan, a ne smanjen, piše New York Times.
Sankcije su utjecale tako da kompanije žure što više izvesti iz Rusije prije nego što ih netko kazni. Trgovina Rusije sa svijetom i dalje je živa jer sankcijama treba vremena da počnu djelovati, piše utjecajni list.
Brodski promet s Rusijom ostao je relativno intenzivan jer su se tvrtke utrkivale u tome da izvrše već potpisane ugovore o kupovini ugljena, nafte i druge robe prije nego što sankcije stupe na snagu. Tako je izvoz nafte iz Rusije u aprilu porastao u odnosu na razdoblje prije ruske invazije na Ukrajinu. Izvoz sirove nafte i naftnih proizvoda iz Rusije popeo se na 25 miliona metričkih tona u aprilu, pokazali su podaci agencije za praćenje brodskog prometa Refinitiv, u odnosu na oko 24 miliona metričkih tona u decembru, januaru, februaru i martu. To je iznad razine ruskog izvoza u posljednje dvije godine.
Analitičar Refinitiva Jim Mitchell kaže da je ruski izvoz u aprilu bio potaknut i globalnim privrednim oporavkom od pandemije i da još ne odražava utjecaj sankcija na Rusiju. Sirova nafta se naime obično kupuje 45 do 60 dana prije isporuke, pojasnio je.
Opseg ruskog izvoza sporo opada jer je riječ o ranije sklopljenim ugovorima, kaže Mitchell. Neispunjenje takvih ugovora “noćna je mora za obje strane”. U sedmicama nakon invazije ruska trgovina s Kinom i Japanom bila je uglavnom stabilna, dok je broj brodova za rasuti teret koji su krenuli iz Rusije za Južnu Koreju, Egipat i Tursku zapravo porastao.