Skip to content
  Četvrtak 28 Augusta 2025
Trending
28/08/2025Panonika pred pola miliona posjeta 28/08/2025“Mali programeri” iz Travnika ostvarili izvanredne rezultate na dva velika međunarodna takmičenja 28/08/2025Čovjek koji je otvorio zoološki vrt iz ljubavi 28/08/2025Zemlja klizi, kuće pucaju, a djeca… 28/08/2025Troškovi opremanja školarca sve veći, kućni budžeti sve manji 28/08/2025Projekat “zaključanih cijena” pao na ispitu, bio je to marketinški trik 28/08/2025Kad Dodik priča o ekonomiji, suze same nadiru, takva matematika ne postoji 28/08/2025Lažni lijekovi na internetu 28/08/2025(Ne)Čistoća u Sarajevu 28/08/2025Javni poziv za prijavu izlagača i obrta za sudjelovanje na Blidinje Gastro festivalu
EroBA
  • Home
  • Vijesti
    • Vijesti
  • Politika
    • BiH
    • Svijet
  • Ekonomija
  • Kultura
  • Sport
    • Košarka
      • Euroliga
  • Hercegovina
    • Mostar
  • Ostalo
    • Događaji
  • Magazin
  • Kolumne
EroBA
EroBA
  • Home
  • Vijesti
    • Vijesti
  • Politika
    • BiH
    • Svijet
  • Ekonomija
  • Kultura
  • Sport
    • Košarka
      • Euroliga
  • Hercegovina
    • Mostar
  • Ostalo
    • Događaji
  • Magazin
  • Kolumne
EroBA
  Ekonomija  Autoput u mreži izgovora
EkonomijaIstaknuto

Autoput u mreži izgovora

EroBaEroBa—28/08/20250
FacebookTwitterPinterestLinkedInTumblrRedditVKWhatsAppEmail

Ova godina trebala je biti prekretnica u izgradnji Koridora 5C kroz Federaciju BiH – s otvaranjem novih gradilišta, završetkom ključnih dionica i puštanjem u promet novih kilometara autoputa. Međutim, nakon više od pola godine, ni jedno novo gradilište nije otvoreno, niti je završena ijedna planirana dionica. Za svaki zastoj u izgradnji Koridora 5C vlasti i nadležni pronalaze novo opravdanje – od komplikovanih tendera, žalbi izvođača, do “tehnički zahtjevnih trasa” i arheoloških nalazišta koja se pojavljuju gdje god bager zakopa.

Najnovije objašnjenje koje se provlači kroz zvanične izvještaje jeste fraza “block in matrix”, dosad gotovo nepoznat pojam domaćoj u javnosti. Suština tog izraza odnosi na tehnički način planiranja i izvođenja radova u kompleksnom terenu. Dakle, tunel se dijeli na dijelove, odnosno blokove, od kojih se svaki projektuje i gradi u odnosu na karakteristike tog dijela terena: tvrdoću stijene, mogućnost obrušavanja, podzemne vode, seizmičku aktivnost i sl.

No, u bh. praksi ovaj termin zvuči kao zgodna sintagma za opravdavanje stalnih kašnjenja i neispunjenih obećanja. Postavlja se pitanje: je li “block in matrix” novi izgovor kojim se pokrivaju neuspjesi u planiranju i realizaciji, umjesto da se građanima jasno kaže zašto ni nakon toliko godina nema očekivanih rezultata?

Ovo objašnjenje iskorišteno je da se opravda kašnjenje u izgradnji dionice Poprikuše – Nemila duge 5,5 kilometara, između Zenice i Žepča. Dok se gužve na magistralama od Konjica do Mostara nastavljaju iz vikenda u vikend, građani čekaju da “autoput spasa” dobije puni smisao. No, umjesto planiranog ubrzanja, Koridor 5C u Federaciji BiH suočava se s ozbiljnim kašnjenjima, rastom troškova i neizvjesnim rokovima.

More stories

Porasli prihodi Autocesta FBiH

20/09/2023

Stabilnost mosta u Počitelju nije ugrožena

10/02/2024

Kako izgleda “najopasnija” dionica na Koridoru 5C

10/04/2025

Autoput u mreži izgovora

28/08/2025

A kada se pojave nove fraze poput “block in matrix”, ostaje gorak dojam da se više energije troši na smišljanje opravdanja nego na probijanje tunela i izgradnju mostova.

Zastoji na sjeveru i u Hercegovini

Poseban problem predstavlja dionica Ozimica – Poprikuše (12,8 km) kod Žepča i Maglaja, jedina u sjevernom dijelu Federacije na kojoj radovi još nisu ni počeli. Tender za nadzor radova pao je već dva puta, a komplikacije u proceduri odgodile su svaki pomak. Slična situacija je i u Hercegovini. Radovi na dionicama Tunel Prenj (12,4 km), Mostar sjever – Mostar jug (14,2 km) i Mostar jug – Tunel Kvanj (9,2 km) još nisu ni započeti, iako se ugovori najavljuju već godinama. Rokovi su više puta pomjerani, a realni početak radova i dalje nije izvjestan.

Ni druge dionice koje su trebale biti završene ove godine nisu blizu kraja. Putnikovo Brdo – Medakovo (8,5 km) kod Tešnja trebao je biti gotov početkom juna, ali radovi kasne mjesecima. Druge dionice sjeverno od Zenice također nisu završene, iako je puštanje u promet bilo najavljeno za ovu godinu. Posebna je priča dionica Buna – Počitelj (7,2 km), građena i završena još ranije, ali i dalje zatvorena jer vodi “u brdo” i nema smisla bez povezivanja do Mostara juga.

Sličan scenarij prati i prvu dionicu brze ceste Lašva – Nević Polje (lot 5). Iako je najavljivano otvaranje, radovi nisu završeni, a čak i kada budu – dionica neće biti u prometu dok se ne završi kratka, ali ključna sekcija kod Viteza (560 metara), koja još nije ni počela.

Rast troškova

Kao dodatni problem pojavljuje se nagli rast cijena gradnje. Najdrastičniji primjer je dionica Medakovo – Poprikuše, čiji su troškovi porasli s prvobitnih 391 miliona eura na čak 722 miliona eura, dok je rok pomjeren do kraja 2027. godine. Slična poskupljenja pogađaju i druge dionice, što tjera vlasti da pregovaraju s kreditorima o dodatnom novcu, produžuju rokove i dodatno usporavaju projekte.

(Biznis info)

autoceste fbih
FacebookTwitterPinterestLinkedInTumblrRedditVKWhatsAppEmail
Otvoren 52. Sajam šljive u Gradačcu
Prihodi koje FBiH prikupi za godinu, u RS-u se prikupljaju tri godine
Related posts
  • Related posts
  • More from author
Ekonomija

U oktobru se otvara najveći tunel u BiH

21/08/20250
Vijesti

Dionica Putnikovo brdo-Medakovo gotova do kraja godine

08/08/20250
Vijesti

Plan je da se autoputem od Zenice do Golubinje kod Žepča vozimo u prvoj polovini 2026. godine

05/08/20250
Load more
Read also
Istaknuto

Panonika pred pola miliona posjeta

28/08/20250
Magazin

“Mali programeri” iz Travnika ostvarili izvanredne rezultate na dva velika međunarodna takmičenja

28/08/20250
Istaknuto

Čovjek koji je otvorio zoološki vrt iz ljubavi

28/08/20250
Istaknuto

Zemlja klizi, kuće pucaju, a djeca…

28/08/20250
Vijesti

Troškovi opremanja školarca sve veći, kućni budžeti sve manji

28/08/20250
Ekonomija

Projekat “zaključanih cijena” pao na ispitu, bio je to marketinški trik

28/08/20250
Load more

# TRENDING

mostarFederalni hidrometerološki zavodreprezentacija bihBIHAMKtrebinjebosna i hercegovinaBiH ekonomijazanimljivostirat u ukrajiniusarusijapalestinakonjicPremier liga BiH u fudbalunjemačkaizraelfk velež mostarhšk zrinjskirepublika srpskasrbija
© Copyright 2025, All Rights Reserved
  • Impressum
  • Kontakt