Skip to content
  Četvrtak 9 Oktobra 2025
Trending
09/10/2025Pokrenuta inicijativa za uspostavljanje registra donora u Republici Srpskoj 09/10/2025Vlada FBiH dala saglasnost za smanjenje cijene prirodnog plina 09/10/2025Šta je sljedeće, oružje Bošnjacima u BiH? 09/10/2025Hrvatski narod u BiH ima pravo da izabere svog predstavnika 09/10/2025Blagi porast respiratornih infekcija u Sarajevu, kovid pod kontrolom 09/10/2025Magistralni vrelovod se remontuje uz podršku Vlade FBiH 09/10/2025Izgradnja koridora Vc u sjeni brojnih kontroverzi, propalih tendera, krivičnih prijava, sumnje na korupciju… 09/10/2025Velika područja u BiH još uvijek pod minama iako je od rata prošlo 30 godina 09/10/2025Stanovnicima Općine Vogošća i ove sezone upitno grijanje 09/10/2025Sarajevo na web stranici nije objavilo rezultat sa Grbavice
EroBA
  • Home
  • Vijesti
    • Vijesti
  • Politika
    • BiH
    • Svijet
  • Ekonomija
  • Kultura
  • Sport
    • Košarka
      • Euroliga
  • Hercegovina
    • Mostar
  • Ostalo
    • Događaji
  • Magazin
  • Kolumne
EroBA
EroBA
  • Home
  • Vijesti
    • Vijesti
  • Politika
    • BiH
    • Svijet
  • Ekonomija
  • Kultura
  • Sport
    • Košarka
      • Euroliga
  • Hercegovina
    • Mostar
  • Ostalo
    • Događaji
  • Magazin
  • Kolumne
EroBA
  Ekonomija  Wizz Air kreće u najveće širenje u BiH
EkonomijaIstaknuto

Wizz Air kreće u najveće širenje u BiH

EroBaEroBa—06/10/20250
FacebookTwitterPinterestLinkedInTumblrRedditVKWhatsAppEmail

Direktor Ryanaira Michael O’Leary još jednom je uzdrmao evropsku avioindustriju izjavom da predviđa propast ili preuzimanje Wizz Aira, kompanije koju smatra „strukturalno nestabilnom i finansijski rizičnom“. U razgovoru za italijanski Corriere della Sera, O’Leary je iznio oštru kritiku poslovnog modela mađarskog niskobudžetnog avioprevoznika, navodeći da je Wizz Air „sam sebi ugrozio budućnost“.

– Tokom pandemije prodali su svoje avione i unajmili ih nazad po visokim cijenama. Posljednjih godina širili su flotu kupovinom aviona od vlastitog glavnog dioničara, a zatim su se obratili bankama za refinansiranje kroz skupe sale-and-leaseback ugovore. Pet godina su bilježili profit od tih transakcija, kao neka vrsta Ponzi šeme: što više rastu, više zarađuju. Ali sada je rast stao i taj model više ne funkcioniše – rekao je O’Leary.

On je dodao da Wizz Air “nema jasan pravac i skače s tržišta na tržište”, podsjetivši na česte i neuspješne pokušaje širenja.

More stories

12 miliion KM za aerodrom Bihać

30/04/2025

Turska avio kompanija Pegasus stiže na još jedan BiH aerodrom

21/07/2024

Gdje su danas avioni FlyBosnie

21/12/2024

Primorac: Velika ulaganja u sva četiri aerodroma

20/04/2023

– Pet godina su govorili da će se širiti u Italiji, pa u Beču: i nestali su. Zatim su najavili da će postati broj jedan u Bliskom istoku, pa zatvorili bazu u Abu Dhabiju jer su, zamislite, otkrili da ima pijeska u pustinji. Sada hoće u Kazahstan, pa opet u Poljsku, ali tamo smo mi već duboko investirali. Sve u svemu, izgleda da ove godine neće zaraditi ni jedan euro – izjavio je O’Leary.

Dodao je da im se evropski aerodromi sami javljaju i kažu – “da, Wizz leti odavde, ali strahujemo da ih dogodine više neće biti“.

Ryanair preuzeo vodstvo u regiji, Wizz Air jača prisustvo u BiH

Jedna od glavnih borbi dvije kompanije vodi se na prostoru bivše Jugoslavije, uključujući BiH. Tokom ljeta 2024. Ryanair je prestigao Wizz Air i postao najveći avioprevoznik na prostoru bivše Jugoslavije, a tu poziciju zadržava i dalje. Kompanija ima dominantno prisustvo u Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini, gdje je nadmašila svog niskobudžetnog rivala, dok Wizz Air ostaje vodeći u Sjevernoj Makedoniji, Crnoj Gori i Srbiji.

Ipak, dok O’Leary kritikuje, Wizz Air nastavlja sa širenjem – i to upravo u regionu koji Ryanair sve više smatra svojim “dvorištem”. Kompanija Wizz Air je najavila da želi postati najveći avioprevoznik na prostoru bivše Jugoslavije, a ključni korak u tom pravcu bit će otvaranje nove baze u Tuzli.

Baza će omogućiti ponovo uspostavljanje i proširenje linija prema evropskim destinacijama poput Njemačke, Švedske, Švicarske i Austrije, čime će Wizz Air dodatno ojačati poziciju u Bosni i Hercegovini. Radi se o povratku na tržište s kojeg se povukao 2023. godine, nakon zatvaranja bivše baze u Tuzli.

Dvije filozofije – dva pristupa tržištu

Sukob između Ryanaira i Wizz Aira nije samo tržišni, već i ideološki. O’Learyjev Ryanair vodi ultrakonzervativnu politiku troškova, čvrsto se držeći principa profitabilnosti svake rute. S druge strane, Wizz Air njeguje model agresivnog širenja, često ulazeći na nova tržišta uz visoke rizike. Dok O’Leary predviđa da će njegov konkurent “nestati u tišini”, Wizz Air ulaže u rast u jugoistočnoj Evropi i u BiH, što bi moglo predstavljati test izdržljivosti njegovog poslovnog modela.

avio saobraćaj
FacebookTwitterPinterestLinkedInTumblrRedditVKWhatsAppEmail
Vrijeme u BiH: U većem dijelu zemlje oblačno
Energoinvest traži od Vlade FBiH novo pojeftinjenje gasa
Related posts
  • Related posts
  • More from author
Ekonomija

Wizz Air uvodi devet novih linija iz Tuzle

20/08/20250
Ekonomija

Dnevno u Sarajevo slijeće 37 aviona, 1,2 miliona putnika u sedam mjeseci

18/08/20250
Ekonomija

BiH u vrhu Evrope po rastu aviosaobraćaja

18/08/20250
Load more
Read also
Vijesti

Pokrenuta inicijativa za uspostavljanje registra donora u Republici Srpskoj

09/10/20250
Ekonomija

Vlada FBiH dala saglasnost za smanjenje cijene prirodnog plina

09/10/20250
BiH

Šta je sljedeće, oružje Bošnjacima u BiH?

09/10/20250
BiH

Hrvatski narod u BiH ima pravo da izabere svog predstavnika

09/10/20250
Vijesti

Blagi porast respiratornih infekcija u Sarajevu, kovid pod kontrolom

09/10/20250
Vijesti

Magistralni vrelovod se remontuje uz podršku Vlade FBiH

09/10/20250
Load more

# TRENDING

mostarFederalni hidrometerološki zavodreprezentacija bihBIHAMKtrebinjebosna i hercegovinaBiH ekonomijausarat u ukrajinizanimljivostirusijapalestinakonjicPremier liga BiH u fudbalunjemačkaizraelfk velež mostarhšk zrinjskirepublika srpskasrbija
© Copyright 2025, All Rights Reserved
  • Impressum
  • Kontakt