Skip to content
  Utorak 18 Novembra 2025
Trending
18/11/2025Šutnja štiti nasilnika, a ne žrtvu 18/11/2025Pravna zaštita i bolji društveni položaj Roma 18/11/2025Govor mržnje posebne amebe 18/11/2025Kilometar autoputa u BiH koštao 13 miliona eura 18/11/2025Pravosuđe u svađi, a Stevandić i Višković na čekanju za procesuiranje ratne prošlosti 18/11/2025Krivi samo zato što su preživjeli 18/11/2025U Jajcu obilježena 564. godišnjica krunidbe posljednjeg bosanskog kralja Stjepana Tomaševića 18/11/2025Ibišević : Napokon imamo “to” 18/11/2025Tri boda donose prvo mjesto 18/11/2025Imamo koheziju u ekipi, fizički smo jaki i brzi, vrhunski selektor… I Alajbegović!
EroBA
  • Home
  • Vijesti
    • Vijesti
  • Politika
    • BiH
    • Svijet
  • Ekonomija
  • Kultura
  • Sport
    • Košarka
      • Euroliga
  • Hercegovina
    • Mostar
  • Ostalo
    • Događaji
  • Magazin
  • Kolumne
EroBA
EroBA
  • Home
  • Vijesti
    • Vijesti
  • Politika
    • BiH
    • Svijet
  • Ekonomija
  • Kultura
  • Sport
    • Košarka
      • Euroliga
  • Hercegovina
    • Mostar
  • Ostalo
    • Događaji
  • Magazin
  • Kolumne
EroBA
  Vijesti  Izgradnja koridora Vc u sjeni brojnih kontroverzi, propalih tendera, krivičnih prijava, sumnje na korupciju…
Vijesti

Izgradnja koridora Vc u sjeni brojnih kontroverzi, propalih tendera, krivičnih prijava, sumnje na korupciju…

EroBaEroBa—09/10/20250
FacebookTwitterPinterestLinkedInTumblrRedditVKWhatsAppEmail

Hrvatska je završila svoj dio izgradnje međunarodnog koridora Vc. Vlada te zemlje poručila je da ostaje još izgradnja dijela kroz Bosnu i Hercegovinu, pa da se povežu zemlje srednje Evrope i počne jačati ekonomski razvoj regiona. Međutim, koridor Vc kroz Bosnu i Hercegovinu gradi se već 24 godine. Propali tenderi, poskupljenja radova, kao i niz krivičnih prijava usporavaju izgradnju. Neadekvatno trošenje novca sada istražuje Ured evropskog javnog tužioca. Ranije su na moguće kriminalne radnje upozoravali federalni revizori. Reakcija je izostala.

Federalni revizori rad Javnog preduzeća Autoceste Federacije Bosne i Hercegovine tokom 2024. godine ocjenjuju negativno. U obrazloženju navode razloge; takse rastu, zapošljavanje je nezakonito, uočeno često mijenjanje ugovora.

“Što je za posljedicu imalo da je samo na četiri dionice ukupno povećanje iznosilo 255.530.360 EUR.

– …društvu je obračunata taksa za nepovučena sredstva u iznosu od 442.115 KM za ugovor koji je potpisan sa EBRD-om .

– … izgradnji autoceste Vc, dionica Mostar jug – Buna, poddionica Tunel Kvanj – Buna, iznosi 152.658.147 EUR, što je više za 54.558.147 EUR u odnosu na prvobitno procijenjenu vrijednost nabavke”, navodi se u Izvještaju federalnih revizora.

Iz uprave Autocesta Federacije Bosne i Hercegovine sve negiraju. Tvrde, neutemeljena je većina stavki u Izvještaju.

“Dakle, točno je da je došlo do produženja rokova izgradnje na dionicama kao i povećanja ugovorene vrijednosti, ali iz objektivnih i opravdanih razloga, koji u revizorskom izvješću nisu navedeni. Također, u izvješću nisu dani nalazi kojima bi se potvrdilo bilo kakvo nesavjesno postupanje ili kršenje zakonskih i podzakonskih odredbi”, saopćili su iz uprave Autocesta Federacije BiH.

More stories

Od danas jeftinije putarine na autoputu

07/11/2022

Plan je da se autoputem od Zenice do Golubinje kod Žepča vozimo u prvoj polovini 2026. godine

05/08/2025

Lažna dokumentacija kineske i turske firme na tenderu za izgradnju tunela Prenj

05/06/2023

Konkretni potezi za izgradnju autoceste duge 62 kilometra

29/05/2024

Tvrde da su izmišljeni i neutemeljeni navodi i o zloupotrebi evropskog novca pri izgradnji dijela koridora Vc, iako je iz Ureda evropskog javnog tužitelja poslana obavijest čelnicima Autoceste Federacije BiH da su pod istragom.

Novinar Amil Dučić podsjeća da su ranije tri kantonalna tužilaštva radila na istragama navodnog kriminala pri izgradnji koridora Vc.

“Često tu dolazi do mahinacija da se jednostavno odobravaju više desetina miliona eura za dodatne troškove koji možda nisu opravdani. Na više dionica imamo kašnjenje i eksplozije troškova. Prema mojim informacijama trenutno je aktuelna dionica izgradnje tunela Prenj u fazi gdje se bira nadzorni organ i tu takođe možemo očekivati slične slučajeve korupcije”, navodi novinar Amil Dučić.

Ranije je i fond OPECA, Fond za međunarodni razvoj, zbog čestog povećanja troškova, odbio sufinansirati projekte za izgradnju koridora.

“Kada je riječ o razlozima povećanja cijene izgradnje, dva su moguća razumno prihvatljiva razloga. Jedan je korupcija da se pogoduje izvođačima, gdje se ostavlja dovoljan iznos između stvarnih troškova i plaćene cijene da se i političari ‘namire’ određenim koruptivnim sredstvima. Druga mogućnost je potpuna neodgovornost prema javnom novcu gdje se ugovori diletantski zaključuju”, ističe ekonomista Igor Gavran.

Revizorski izvještaji za Autoceste Federacije BiH negativni su protekle tri godine, ali reakcija pravosuđa izostaje.

“Svi izvještaji koji su imali negativno mišljenje dostavljaju se institucijama za sprovođenje zakona. Negativni izvještaji dostavljaju se kantonalnim tužilaštvima ali za većinu njih je donesena tužilačka odluka da se istraga neće provoditi”, napominje bivši glavni revizor Dževad Nekić.

Koridor Vc kroz Bosnu i Hercegovinu prolazi u dužini 325 km, za 24 godine izgrađeno je malo više od 140 km. Novi rok za kraj gradnje je 2030. godina.

 

 

autoceste fbih
FacebookTwitterPinterestLinkedInTumblrRedditVKWhatsAppEmail
Velika područja u BiH još uvijek pod minama iako je od rata prošlo 30 godina
Magistralni vrelovod se remontuje uz podršku Vlade FBiH
Related posts
  • Related posts
  • More from author
Istaknuto

Kilometar autoputa u BiH koštao 13 miliona eura

18/11/20250
Hercegovina

Radovi na probijanju tunela Kvanj

17/11/20250
Mostar

Počelo probijanje tunela Kvanj na dionici Mostar jug – Buna

31/10/20250
Load more
Read also
Istaknuto

Šutnja štiti nasilnika, a ne žrtvu

18/11/20250
Vijesti

Pravna zaštita i bolji društveni položaj Roma

18/11/20250
Istaknuto

Govor mržnje posebne amebe

18/11/20250
Istaknuto

Kilometar autoputa u BiH koštao 13 miliona eura

18/11/20250
Vijesti

Pravosuđe u svađi, a Stevandić i Višković na čekanju za procesuiranje ratne prošlosti

18/11/20250
Istaknuto

Krivi samo zato što su preživjeli

18/11/20250
Load more

# TRENDING

mostarFederalni hidrometerološki zavodreprezentacija bihBIHAMKbosna i hercegovinatrebinjeBiH ekonomijausarat u ukrajinizanimljivostirusijapalestinakonjicPremier liga BiH u fudbalunjemačkaizraelfk velež mostarhšk zrinjskirepublika srpskasrbija
© Copyright 2025, All Rights Reserved
  • Impressum
  • Kontakt