Tokom prošle godine u Bosni i Hercegovini je registrirano 1,184.758 cestovnih vozila, što u odnosu na 2021. (1,152.743) predstavlja povećanje od 32.015 vozila ili 2,78 posto.
Nakon što je 2021. nastavljen trend porasta broja registriranih vozila, koji je 2020. bio zaustavljen pojavom pandemije, u 2022. broj registriranih vozila prestigao je i razinu iz godine prije pandemije (1,175.731) i veći je za 0,77 posto.
Očekivano, od ukupnog broja registriranih motornih i priključnih vozila, najveći postotak zauzimaju putnička motorna vozila, i to 1,008.005 ili 85,08 posto. Detaljnom analizom podataka može se zaključiti da su ekonomska kriza, povećanje cijene polovnih automobila te usporene procedure proizvodnje i isporuke novih automobila doprinijeli povećanju prosječne starosti vozila u Bosni i Hercegovini. Prema dostupnim podacima, prosječna starost motornih vozila u Bosni i Hercegovini je iznad 19 godina. Više od 41 posto registriranih vozila starije je od 22 godine, a više od 60 posto voznog parka starije od 13 godina. Broj vozila starijih od 26 godina još uvijek čini gotovo 1/5 ukupnog voznog parka, dok broj vozila s Euro 3 i Euro 4 motorom čini gotovo polovinu ukupnog broja registriranih motornih vozila.
Tokom 2022. došlo je do smanjenja broja uvezenih polovnih vozila za 3,38 posto, a trend smanjenja novih registriranih vozila se nastavio te je taj broj u odnosu na prethodnu godinu manji za 1062 vozila, odnosno 10,13 posto. Dobra vijest je da se uvoz polovnih i novih automobila u BiH polako vraća na stanje na kojem je bio prije koronakrize i inflacije, ali su cijene i dalje visoke.
Prema podacima UNO-a BiH, tokom četiri mjeseca ove godine uvezeno je 20.969 automobila vrijednosti oko 375 miliona KM, računajući i plaćena davanja. Od ovog broja 17.930 je polovnih te 3039 novih automobila. U istom razdoblju prošle godine u BiH je došlo 16.466 automobila. Tada je došao 13.841 rabljeni te 2625 novih automobila. Ukupna vrijednost je oko 284 miliona KM, računajući plaćena davanja, stoji u podacima UNO-a.
Prošle godine u Bosni i Hercegovini su došla 55.224 automobila, 46.333 polovnih i 8891 novi, ukupne vrijednosti 963 miliona KM. U prvoj trećini 2023. u Bosnu i Hercegovinu je uvezeno 38 električnih automobila. Na pitanje možemo li očekivati niže cijene polovnih vozila, jer su tokom inflacije dosta poskupjela, Pero Ćorić, predsjednik Gospodarske komore Republike Srpske, za Nezavisne je kazao da je to trenutno nerealno.
“Na nove automobile čekalo se po pet-šest mjeseci ili godinu dana, što znači da tržište ima veliku potrebu za novim automobilima, što će održavati cijenu i polovnjaka. S druge strane, inflacija je jako visoka, mislim da se vrlo teško može očekivati da uskoro dođe do pada cijena automobila”, objasnio je Ćorić.