Predsjednik Hrvatske zajednice udruga obiteljskog smještaja Mirko Bulić komentirao je podatke da je u prvih šest mjeseci ove godine na Kvarneru 100.000 noćenja manje nego lani.
– Mislim da je glavni krivac marketing. Mi imamo čisto more, čisti zrak, imamo kapaciteta. Mislim da imamo više kapaciteta nego potražnje. I gosti su, po mojoj nekoj procjeni, otišli u druge destinacije okolo nas. A radi se o tome da mi sada, evo ovog trenutka, danas, imamo 50% popunjenosti privatnog smještaja, pa čak i hotela.
Smatra da je problem broj jedan marketing, a broj dva ponuda destinacije. Predsjednica Hrvatske udruge obiteljskog smještaja Barbara Marković rekla je da ove godine imaju puno više ležaja u odnosu na prošlu godinu.
– Naravno da svi isto ne mogu biti pokriveni istom mjerom. Neke se rupe javljaju, pogotovo kod obiteljskog smještaja, kod ljudi koji nemaju dovoljnu kvalitetu, dovoljan sadržaj i normalno koji su nerealni s cijenama. Međutim, u odnosu na prošlu godinu, mislim da su se cijene dosta stabilizirale što se tiče obiteljskog smještaja i da su naši iznajmljivači shvatili ako ne ponude kvalitetu, dodatni sadržaj i kvalitetnu uslugu, da sad sigurno neće naći svoje tržište. Tako da mislim da u ovom trenutku definitivno nam je to prioritet, rekla je Marković.
Bulić je odgovorio na pitanje jesu li preskupi u ovom trenutku.
– Ne, nismo preskupi. Radio sam nekakva ispitivanja što se tiče cijena i mogu vam reći da su cijene išle negdje 10%, 15%, 20% gore. Međutim, u ovoj sadašnjoj situaciji što se događa, da su kapaciteti 50% prazni, cijene se spuštaju pa čak više nego što su dignute, ali i dalje nema gostiju. Na Kvarneru u zadnje vrijeme popunjenost su spasili Hrvati koji su na prvom mjestu po noćenjima u destinaciji na Kvarneru, rekao je Bulić.
Marković je govorila o tome spuštaju li iznajmljivači cijene ovih dana.
– Imamo razne kvalitete smještaja. Sada noćenje možete naći po noćenju od 70 eura pa do 300 eura što se tiče obiteljskog smještaj u visokoj sezoni. Ovisi koliko možete sebi priuštiti i ovisno koja je kvaliteta sadržaja unutar smještajnih jedinica, kazala je.
Dodala je da se u obiteljskom smještaju najlakše može spustiti cijena i da su to dva klika na platformi.
– Međutim, ja nikad to ne savjetujem u visokoj sezoni jer mi nismo jeftina destinacija jer to je ono što mi ne smijemo biti. Moramo raditi na strukturi gostiju, moramo raditi na podizanju kvalitete, ali nikako na smanjivanju cijena, istaknula je Marković.