Skip to content
  Srijeda 17 Decembra 2025
Trending
17/12/2025Zbog nekoliko sekundi veselja možete ostati trajni invalid 17/12/2025Ljubinje odumire, kako zaustaviti propadanje 17/12/202564 rudarska područja, nula benefita za građane 17/12/2025Milioni potrošeni, zrak i dalje zagađen 17/12/2025Deblokirani računi zdravstvenih ustanova u Kantonu 10 17/12/2025Velež se ponovo podigao 17/12/2025Počinje učlanjenje u NK Čelik za 2026. godinu uz poruku “Srcem svim” 17/12/2025Problemi su odavno, ali sada su isplivali 17/12/2025Sturm vraća Gazibegovića 17/12/2025Gornji Zalik dobija novu vodovodnu mrežu
EroBA
  • Home
  • Vijesti
    • Vijesti
  • Politika
    • BiH
    • Svijet
  • Ekonomija
  • Kultura
  • Sport
    • Košarka
      • Euroliga
  • Hercegovina
    • Mostar
  • Ostalo
    • Događaji
  • Magazin
  • Kolumne
EroBA
EroBA
  • Home
  • Vijesti
    • Vijesti
  • Politika
    • BiH
    • Svijet
  • Ekonomija
  • Kultura
  • Sport
    • Košarka
      • Euroliga
  • Hercegovina
    • Mostar
  • Ostalo
    • Događaji
  • Magazin
  • Kolumne
EroBA
  Ekonomija  Autoceste FBiH traže 190 miliona KM
EkonomijaIstaknuto

Autoceste FBiH traže 190 miliona KM

EroBaEroBa—17/12/20250
FacebookTwitterPinterestLinkedInTumblrRedditVKWhatsAppEmail

Dvije dionice autoputa u Federaciji BiH bit će otvorene do kraja ove godine, nakon što su Autocestama FBiH prije nekoliko dana stigle upotrebne dozvole. Riječ je o dionicama autoputa na Koridoru 5C Nemila–Poprikuše i Nemila–Vranduk, ukupne dužine 11 kilometara, koje se nalaze između Zenice i Žepča. Dionica Nemila–Poprikuše posebno je značajna jer uključuje tunel Bosna, dug 3,6 kilometara, koji predstavlja najduži cestovni tunel na trenutno izgrađenom dijelu Koridora 5C u Bosni i Hercegovini.

Zatraženo još 95 miliona eura

Zanimljivo je da Autoceste FBiH traže da im se odobri dodatni kredit od 95 miliona eura ili 190 miliona KM za izvođenje radova na dionici Nemila–Poprikuše, iako je ona završena i ovih dana bi trebala biti puštena u promet. Ugovor o izgradnji ove dionice potpisan je u novembru 2020. godine i obuhvatao je projektovanje i izgradnju 5,5 kilometara nove autoceste. Vrijednost ugovorenih radova iznosila je oko 251 milion eura bez PDV-a, odnosno više od pola milijarde KM.

Izgradnja je finansirana kreditom Evropske investicijske banke (EIB) u iznosu od 140 miliona eura, te kreditom Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) u iznosu od 180 miliona eura. Ove kreditne linije su, međutim, već ranije u potpunosti utrošene. Osigurana su i grant sredstva u ukupnom iznosu od 41,17 miliona eura (investicijski grant od 36,07 miliona eura i grant tehničke pomoći od 5,05 miliona eura).

Pored toga, pokrenuta je procedura za dodatno zaduženje od 95 miliona eura kod EBRD-a. Odluka o ovom zaduženju našla se na sjednici Doma naroda Parlamenta Federacije BiH sredinom novembra 2025. godine, ali nije odobrena. Bez saglasnosti oba doma Parlamenta, zaduženje ne može stupiti na snagu.

Kako je dionica izgrađena bez novca

More stories

Ko će graditi tunel od 800 miliona KM

07/08/2023

Radovi na probijanju tunela Kvanj

17/11/2025

Sprema se gradnja novih dionica između Sarajeva i Mostara

07/05/2023

Istraga o navodnoj korupciji u JP Autoceste Federacije

06/10/2025

Time se nameće pitanje kako je dionica izgrađena bez nedostajućih 95 miliona eura. Prema nezvaničnim informacijama, izvođač radova je nastavio gradnju, iako sredstva nisu bila osigurana, uz očekivanje da će mu troškovi biti naknadno refundirani. Povećanje troškova ocijenjeno je kao opravdano s obzirom na značajno povećanje cijena roba i materijala, ali problem predstavlja činjenica da procedure odobravanja traju predugo. Dodatni izazov su i politička previranja u Federaciji BiH, uz nestabilnu parlamentarnu većinu, što dodatno usporava donošenje odluka.

Gdje se nalaze ove dionice

Obje dionice nalaze se između Zenice i Žepča, ali se još uvijek ne nadovezuju direktno na već izgrađene dijelove autoputa, piše BiznisInfo.ba.

Ukoliko iz pravca Sarajeva vozite prema sjeveru, nakon prolaska kroz Zenicu i dalje ćete se morati vratiti na magistralni put, jer su u izgradnji dionice Vranduk–Ponirak (5,3 km) i Ponirak–Vraca (3,5 km).

Nakon vožnje magistralom, kod Nemile se uključujete na autoput, vozite dionicom Nemila–Vranduk uz rijeku Bosnu, prolazite kroz tunel Bosna, a po izlasku se ponovo vraćate na magistralnu cestu.

Dionica Poprikuše – Nemila

Dionica Poprikuše–Nemila, duga 5,5 kilometara, smatra se jednom od tehnički najzahtjevnijih na cijelom Koridoru 5C. Najznačajniji objekat je upravo tunel Bosna, dug 3,6 kilometara, koji će nakon otvaranja postati najduži cestovni tunel u BiH. Tunel, ranije poznat kao Golubinja, omogućit će izbjegavanje uske i zahtjevne trase kroz kanjon rijeke Bosne, čime će se putovanje prema sjeveru zemlje značajno skratiti i učiniti sigurnijim.

Dionica Nemila – Vranduk

Druga dionica, Nemila–Vranduk, duga je 6,2 kilometra. Prema ranijim najavama, sada će biti otvorena samo prva sekcija, koja čini oko dvije trećine ukupne trase, dok bi preostali dio trebao biti pušten u promet naredne godine. Izgradnja ovih dionica značajno će unaprijediti saobraćajnu sliku Bosne i Hercegovine i ubrzati putovanje iz Sarajeva i juga BiH ka sjeveru i granici sa Evropskom unijom.

(Biznis.info)

autoceste fbih
FacebookTwitterPinterestLinkedInTumblrRedditVKWhatsAppEmail
Raste zaposlenost, nezaposlenost u padu
Cijene nekretnina stabilne u Brčko distriktu
Related posts
  • Related posts
  • More from author
Ekonomija

“Rampa” za novu zgradu Autocesta FBiH

07/12/20250
Istaknuto

Kako je parcela od 35.000 skočila na 440.000 KM

04/12/20250
Istaknuto

Do kraja 2026. stiže 50 km novog autoputa

27/11/20250
Load more
Read also
Vijesti

Zbog nekoliko sekundi veselja možete ostati trajni invalid

17/12/20250
Hercegovina

Ljubinje odumire, kako zaustaviti propadanje

17/12/20250
Ekonomija

64 rudarska područja, nula benefita za građane

17/12/20250
Istaknuto

Milioni potrošeni, zrak i dalje zagađen

17/12/20250
Hercegovina

Deblokirani računi zdravstvenih ustanova u Kantonu 10

17/12/20250
Istaknuto

Velež se ponovo podigao

17/12/20250
Load more

# TRENDING

mostarFederalni hidrometerološki zavodreprezentacija bihBIHAMKbosna i hercegovinatrebinjeBiH ekonomijausarat u ukrajinizanimljivostirusijapalestinakonjicPremier liga BiH u fudbalunjemačkaizraelfk velež mostarhšk zrinjskirepublika srpskasrbija
© Copyright 2025, All Rights Reserved
  • Impressum
  • Kontakt