Skip to content
  Srijeda 17 Decembra 2025
Trending
17/12/2025Zbog nekoliko sekundi veselja možete ostati trajni invalid 17/12/2025Ljubinje odumire, kako zaustaviti propadanje 17/12/202564 rudarska područja, nula benefita za građane 17/12/2025Milioni potrošeni, zrak i dalje zagađen 17/12/2025Deblokirani računi zdravstvenih ustanova u Kantonu 10 17/12/2025Velež se ponovo podigao 17/12/2025Počinje učlanjenje u NK Čelik za 2026. godinu uz poruku “Srcem svim” 17/12/2025Problemi su odavno, ali sada su isplivali 17/12/2025Sturm vraća Gazibegovića 17/12/2025Gornji Zalik dobija novu vodovodnu mrežu
EroBA
  • Home
  • Vijesti
    • Vijesti
  • Politika
    • BiH
    • Svijet
  • Ekonomija
  • Kultura
  • Sport
    • Košarka
      • Euroliga
  • Hercegovina
    • Mostar
  • Ostalo
    • Događaji
  • Magazin
  • Kolumne
EroBA
EroBA
  • Home
  • Vijesti
    • Vijesti
  • Politika
    • BiH
    • Svijet
  • Ekonomija
  • Kultura
  • Sport
    • Košarka
      • Euroliga
  • Hercegovina
    • Mostar
  • Ostalo
    • Događaji
  • Magazin
  • Kolumne
EroBA
  Istaknuto  Sprema se gradnja novih dionica između Sarajeva i Mostara
IstaknutoVijesti

Sprema se gradnja novih dionica između Sarajeva i Mostara

EroBaEroBa—07/05/20230
FacebookTwitterPinterestLinkedInTumblrRedditVKWhatsAppEmail

U operativnom uredu JP Autoceste FBiH održan je sastanak na temu dinamika izrade projektne dokumentacije za izgradnju dionica izlaz iz tunela Prenj – Mostar sjever i Ovčari – ulaz u tunel Prenj, u sklopu Koridora 5C. Ovom prilikom prezentirani su idejni projekati koji se nalaze u završnoj fazi. (Tunel Prenj u dužini od preko 10 kilometara je najsloženiji projekt na Koridoru 5C).

Proces izgradnje autoceste od južnog dijela Mostara prema sjeveru od ključnog je značaja za Federaciju BiH, odnosno cjelokupnu trasu Koridora 5C, zbog nekoliko razloga, počevši od ekonomskih, pa do građevinskih. Obje ove dionice nalaze se u Hercegovačko-neretvanskom kantonu. Projekati su od velikog značaja za razvoj lokalnih zajednica koji će omogućiti brže, sigurnije i udobnije saobraćanje.

Prema planiranoj dinamici, po završetku izrade glavnih projekata, JP Autoceste FBiH će početkom 2024. godine raspisati tendere za odabir izvođača za ove dionice.

Izlaz iz tunela Prenj – Mostar sjever

More stories

Konkretni potezi za izgradnju autoceste duge 62 kilometra

29/05/2024

100 miliona eura za dionice kod Mostara i Žepča

25/06/2025

Radovi na probijanju tunela Kvanj

17/11/2025

U Federaciji BiH kreću radovi vrijedni milijarde maraka

12/01/2025

Trasa počinje nakon izlaska iz tunela Prenj i nastavlja se u smjeru Mostara gdje završava sa petljom Mostar sjever. Ukupna dužina dionice je 12,34 km. Visinska razlika od početka do kraja je oko 439 m. Projekt se nalazi na području s izrazito nepovoljnim geomorfološkim uvjetima. Teren je brdovit s vrlo strmim padinama gdje je 40 % dionice projektovano na mostovima /vijaduktima i tunelima. Pored glavne trase isprojektovan je i prateći uslužni objekat – odmorište, pet servisnih cesta kao i odlagalište inertnog materijala.

Na čitavoj dionici projektovano je šest tunela (tri tunela po osovini), šest mostova (tri mosta po osovini) kao i šest potpornih konstrukcija. Najduži je vijadukt M10 – Seočka draga sa dužinom od 474 metara dok je najduži tunel Orlov kuk, lijeve tunelske cijevi dužine 2197 metara. Maksimalni nagib na dionici iznosi 4,4%.

Izrada projektne dokumentacije finansira se grant sredstvima Evropske komisije, a za projektanta je izabrana IPSA Institut d.o.o. Sarajevo.

Ovčari – ulaz u tunel Prenj

Trasa počinje petljom Ovčari neposredno prije grada Konjica i prelaskom magistralne ceste M-17 nastavlja se kroz dva tunela prema naselju Bijela i dalje prema planini i tunelu Prenj. Ukupna dužina dionice je 10,32 km. Ovo je jedna od najtežih dionica autoceste na Koridoru 5C.

Projekt se nalazi na području s izrazito nepovoljnim geomorfološkim uvjetima. Teren je brdovit sa vrlo visokim usponima gdje je ukupna dužina otvorene trase 6,8 km sa maksimalnim usponom od 6 posto. Na dionici je ukupno projektovano pet vijadukata od kojih je najduži vijadukt broj 5 sa dužinom lijeve osovine 590 metara i desne osovine 610 metara. Projektovana su i dva tunela ukupnih dužina tunelskih cijevi 1853 metra lijevog kolovoza i 1740 metara desnog kolovoza.

Na dionici Ovčari-ulaz u tunel Prenj predviđena su dva čvorišta, i to čvorište Ovčari na početku dionice i čvorište Konjic jug, zajedno sa predviđena dva naplatna mjesta. Pored toga projektovano je i jedno odmorište Konjic jug.

Pored ovoga predviđena je izrada dokumentacije za južni priključak grada Konjic na magistralnu cestu M-17 u ukupnoj dužini od L=3,54km sa dva mosta M1 L=380m i M2 L=70m i tunelom dužine L=820m.

Izrada projektne dokumentacije finansira se grant sredstvima Evropske komisije, a za projektanta je izabrana kompanija AIK d.o.o. Banovići.

autoceste fbih
FacebookTwitterPinterestLinkedInTumblrRedditVKWhatsAppEmail
Potpisivanje kolektivnih ugovora je i način zadržavanja radne snage
Žene tvrde da je ovaj tip muškaraca najbolji u seksu
Related posts
  • Related posts
  • More from author
Ekonomija

Autoceste FBiH traže 190 miliona KM

17/12/20250
Ekonomija

“Rampa” za novu zgradu Autocesta FBiH

07/12/20250
Istaknuto

Kako je parcela od 35.000 skočila na 440.000 KM

04/12/20250
Load more
Read also
Vijesti

Zbog nekoliko sekundi veselja možete ostati trajni invalid

17/12/20250
Hercegovina

Ljubinje odumire, kako zaustaviti propadanje

17/12/20250
Ekonomija

64 rudarska područja, nula benefita za građane

17/12/20250
Istaknuto

Milioni potrošeni, zrak i dalje zagađen

17/12/20250
Hercegovina

Deblokirani računi zdravstvenih ustanova u Kantonu 10

17/12/20250
Istaknuto

Velež se ponovo podigao

17/12/20250
Load more

# TRENDING

mostarFederalni hidrometerološki zavodreprezentacija bihBIHAMKbosna i hercegovinatrebinjeBiH ekonomijausarat u ukrajinizanimljivostirusijapalestinakonjicPremier liga BiH u fudbalunjemačkaizraelfk velež mostarhšk zrinjskirepublika srpskasrbija
© Copyright 2025, All Rights Reserved
  • Impressum
  • Kontakt