Skip to content
  Subota 20 Septembra 2025
Trending
20/09/2025U Livnu održan 4. Agro-turistički sajam 20/09/2025Dotrajale tezge, nered i loša higijena 20/09/2025Sajam poljoprivrednih proizvoda i rukotvorina u Zavidovićima 20/09/2025Počelo istraživanje biodiverziteta rijeke Krivaje 20/09/2025Bioorganika – fabrika koju ne žele ni mještani ni Općina Kakanj 20/09/2025Je li kubik kamena skuplji od života? 20/09/2025BiH uskoro čeka novi arbitražni spor sa Slovenijom 20/09/2025Nastavlja se borba protiv izgradnje rudnika litijuma na Majevici 20/09/2025Derbi Bosne i Hercegovine na Koševu 20/09/2025International Basketball Coaches Clinic Tuzla okuplja trenersku elitu
EroBA
  • Home
  • Vijesti
    • Vijesti
  • Politika
    • BiH
    • Svijet
  • Ekonomija
  • Kultura
  • Sport
    • Košarka
      • Euroliga
  • Hercegovina
    • Mostar
  • Ostalo
    • Događaji
  • Magazin
  • Kolumne
EroBA
EroBA
  • Home
  • Vijesti
    • Vijesti
  • Politika
    • BiH
    • Svijet
  • Ekonomija
  • Kultura
  • Sport
    • Košarka
      • Euroliga
  • Hercegovina
    • Mostar
  • Ostalo
    • Događaji
  • Magazin
  • Kolumne
EroBA
  Ekonomija  Najveći uvoznik u BiH bez žile kucavice
EkonomijaIstaknuto

Najveći uvoznik u BiH bez žile kucavice

EroBaEroBa—24/10/20240
FacebookTwitterPinterestLinkedInTumblrRedditVKWhatsAppEmail

Global ispat koksna industrija (GIKIL) iz Lukavca, u prošloj godini najveći uvoznik i četvrti najveći izvoznik u Bosni i Hercegovini, našla se u velikim problemima nakon što je u nedavnim poplavama i klizištima uništen dio pruge kod Jablanice. GIKIL svoj uvoz obavlja preko luke Ploče, odakle se kameni ugalj, od kojega se pravi koks, u Lukavac doprema vozom. Ta žila kucavica za GIKIL je prekinuta, a iz Željeznica Federacije Bosne i Hercegovine potvrđeno je da će za sanaciju pruge na području Jablanice biti potrebno dva do tri mjeseca.

More stories

Nova cijena će biti niža za čak 15 miliona KM

27/06/2025

Željeznice Republike Srpske svake godine u gubitku

20/08/2023

Željeznički saobraćaj kroz Jablanicu ponovo u funkciji u narednim danima

28/01/2025

Željeznička linija Sarajevo – Ploče uskoro u funkciji

12/06/2025

– Transport kamionima košta duplo skuplje, a uz to je puno sporiji. U luci Ploče trenutno stoji otprilike 100.000 tona kamenog uglja. Jedan brod s kamenim ugljem za GIKIL treba da stigne u luku Bar u Crnoj Gori, a odatle će ići vozom, a transport traje pet do šest dana. Cijena je 41 euro po toni, što je skoro tri puta skuplje nego iz Ploča. Bliži nam se i zima, ako padne snijeg na Kupresu, kamioni neće moći voziti. Što kamioni prevezu za četiri dana, vozom iz Ploča stizalo je za jedan dan – priča za Faktor predsjednik Sindikata radnika GIKIL-a Ermin Halilović.

Jasno je iz svega ovoga, ističe Halilović, koliko je za nas značajna ta pruga, zbog toga je Samostalni sindikat radnika hemije i nemetala u Federaciji Bosne i Hercegovine uputio otvoreno pismo Vladi FBiH i tražio sastanak sastanak s premijerom Nerminom Nikšićem da dobijemo informacije šta da očekujemo.

– Ukoliko se ovakva situacija produži do nove godione, iz Uprave GIKIL-a nam kažu da će gubitak samo na transportu biti 10 miliona KM. Gubitak na proizvodnji je nešto sasvim drugo. Cestom se ne mogu prevesti količine koje mogu željeznicom. Proizvodnja je sada na 60 posto i to je optimum da se održi GIKIL i sve fabrike koje u njemu postoje. Hoće li kupci moći biti ispoštovani drugo je pitanje. Hoćemo li zbog ove situacije izgubiti velike kupce ArcelorMittal Zenicu ili Željezaru Smederovo, svi se pitamo – priča nam Halilović.

Kaže da među radnicima vlada zabrinutost te da se mnogi odlučuju da napuste ovu kompaniju, upravo zbog neizvjesnosti.

– Sada imamo otprilike 900 radnika, ne tako davno bilo ih je blizu 1.000. Male su plaće u GIKIL-u, jer je naš kolektivni ugovor potpisan 2022. godine i od tada nismo dobili nikakvo povećanje plaće. Imali smo samo pomoć od 850 KM. Uprava je obilazila pogone i kako nam kažu upitna je već naredna plaća. Mi imamo kolektivni ugovor po kojem plaća ne smije kasniti ni dan. Ako bude kašnjenje, mi moramo nešto poduzimati kao sindikat – zaključio je Halilović.

(Faktor)

lukavacželjeznički saobraćaj
FacebookTwitterPinterestLinkedInTumblrRedditVKWhatsAppEmail
Radnici nekadašnje Fabrike duhana Mostar dobit će svoj novac
Kod četvoro djece u Kotor Varošu potvrđen virusni meningitis
Related posts
  • Related posts
  • More from author
Ekonomija

Stečaj koji će zatresti bh. privredu bliže svakim danom

20/09/20250
Vijesti

Sve veći broj korisnika Dječije javne kuhinje u Lukavcu, a hrane sve manje

11/09/20250
Ekonomija

Bh. firma ide u investiciju od 13 miliona KM i otvara još 400 radnih mjesta

10/09/20250
Load more
Read also
Hercegovina

U Livnu održan 4. Agro-turistički sajam

20/09/20250
Ekonomija

Dotrajale tezge, nered i loša higijena

20/09/20250
Ekonomija

Sajam poljoprivrednih proizvoda i rukotvorina u Zavidovićima

20/09/20250
Istaknuto

Počelo istraživanje biodiverziteta rijeke Krivaje

20/09/20250
Ekonomija

Bioorganika – fabrika koju ne žele ni mještani ni Općina Kakanj

20/09/20250
Istaknuto

Je li kubik kamena skuplji od života?

20/09/20250
Load more

# TRENDING

mostarFederalni hidrometerološki zavodreprezentacija bihBIHAMKtrebinjebosna i hercegovinaBiH ekonomijarat u ukrajiniusazanimljivostirusijapalestinakonjicPremier liga BiH u fudbalunjemačkaizraelfk velež mostarhšk zrinjskirepublika srpskasrbija
© Copyright 2025, All Rights Reserved
  • Impressum
  • Kontakt