Britansko ministarstvo vanjskih poslova objavilo je u nedjelju da Rusija koristi tvornicu trolova za širenje dezinformacija o ratu u Ukrajini na zapadnim društvenim mrežama i cilja na političare u brojnim zemljama, uključujući Britaniju i Južnu Afriku.
Britanija je citirala stručno istraživanje koje je financirala, a nije objavila. U priopćenju se navodi da je istraživanje razotkrilo kako je kampanja dezinformacija Kremlja bila osmišljena kako bi se manipuliralo međunarodnim javnim mnijenjem o ruskoj invaziji na Ukrajinu, povećala potpora za invaziju i regrutiralo nove simpatizere.
Rusija svoje djelovanje u Ukrajini naziva “specijalnom operacijom” razoružavanja Ukrajine i “denacifikacije”. Ukrajina i Zapad kažu da je tvrdnja o fašizmu u Ukrajini neutemeljena i da je rat ničim izazvan čin agresije.
Rusija tvrdi da zapadni mediji krajnje pristrano prikazuju rat u čemu uvelike zanemaruju zabrinutost Moskve zbog proširenja NATO-a i navodni progon rusofonog stanovništva u Ukrajini, što je Kijev opovrgao.
“Ne možemo dopustiti Kremlju i njegovim tajnim farmama trolova da napadaju naše internetske prostore svojim lažima o Putinovom ilegalnom ratu”, rekla je ministrica vanjskih poslova Liz Truss u priopćenju.
“Vlada Ujedinjenog Kraljevstva upozorila je međunarodne partnere i nastavit će blisko surađivati sa saveznicima i medijskim platformama kako bi potkopala ruske informacijske operacije.”
Moskva je odbacila ranije optužbe zapadnih zemalja o kampanjama dezinformacija, na primjer optužbu Washingtona da se Rusija pokušavala miješati 2016. u američke predsjedničke izbore. Britanija je rekla da je istraživanje pokazalo da je tvornica trolova koristila Telegram za regrutiranje i koordinaciju novih pristaša koji potom ciljaju profile kritičara Kremlja na društvenim mrežama, zatrpavajući ih komentarima u korist predsjednika Vladimira Putina i njegovog rata.
Među njihovim metama bili su britanski ministri i drugi svjetski čelnici, rekla je Britanija, dodajući da su tragovi operacije otkriveni na osam platformi društvenih medija, uključujući Telegram, Twitter, Facebook i TikTok.