Turizam u Bosni i Hercegovini nastavlja bilježiti rast. Samo tokom 2024. godine zabilježen je porast od 10 posto u ukupnom broju posjeta, a i u tekućoj godini nastavlja se povećanje broja stranih turista. Razlozi za to su brojni – od prirodnih ljepota i kulturno-historijskog naslijeđa, do sve češćih odluka putnika da izbjegnu preskupe aranžmane na Mediteranu. Sve više turista u BiH dolazi upravo tražeći autentična i pristupačna iskustva. Turistički radnici i organizacije u zemlji pokušavaju pratiti globalne trendove, a sve češće se spominju održivost, digitalna promocija i jačanje infrastrukture kao ključni faktori za dalji razvoj sektora. Upravo tim temama bavila se ovosedmična anketa BHT1, u kojoj su odgovarali i političari i građani iz različitih dijelova zemlje.
Na pitanje na koji način unaprijediti bh. turizam i da li nadležne institucije čine dovoljno za njegovu promociju i održivost, zamjenik ministra odbrane BiH Aleksandar Goganović, zastupnik DF-a Zlatan Begić, zastupnica SDP-a Ermina Salkičević-Dizdarević, izaslanica Kluba Srba u Parlamentu FBiH Vedrana Vujović i ministar komunikacija i prometa BiH Edin Forto iznijeli su različite prijedloge – od sistemskih poticaja i promocije prirodnih ljepota, do jače regionalne saradnje i digitalnog marketinga.
S druge strane, građani iz Zenice, Banje Luke i Sarajeva ocijenili su napore vlasti kao nedovoljne. Većina ističe da se o turizmu govori uglavnom sezonski, bez dugoročnog plana i strategije. Međutim, mnogi podržavaju domaći turizam vlastitim primjerom – kroz putovanja unutar zemlje, preporuke gostima i promociju lokalnih destinacija na društvenim mrežama.
U vremenu kada mnogi turisti traže alternativu skupim ljetovanjima, Bosna i Hercegovina ima priliku da se pozicionira kao zemlja raznolike ponude, gostoljubivih ljudi i neotkrivenih pejzaža. No, za to je potrebna više od puke dobre volje – potrebna je ozbiljna strategija i koordinirana institucionalna podrška.