Nakon što Hrvatska uđe u šengenski prostor, bh. prevoznike čeka niz teškoća. Kako kažu, teretna vozila koja prevoze robu iz Bosne i Hercegovine u zemlje Evropske unije, mogla bi u kolonama čekati i do deset sati. Duga čekanja na prelazak granice neminovna su i za građane.
Dugotrajna čekanja na graničnim prelazima, nakon ulaska Hrvatske u schengenski prostor, donijeće samo gubitke prevoznicima Bosne i Hercegovine, poručuju iz Udruženja prevoznika Republike Srpske.
– Naravno, mi nismo ti koji možemo bilo šta uticati na takav režim rada. Jedino nam ostaje da se naoružamo strpljenjem i čekanjem i naravno određenim gubicima koje ćemo pretrpiti dok sva ta procedura ne bude provedena na carinskim termianlima, kaže za BHRT Nikola Grbić, predsjednik Udruženja prevoznika za unutrašnji i međunarodni transport RS.
Poseban problem predstavlja kvarljiva roba koja zahtijeva brz transport. Samo na graničnim prelazima Gradiška i Bijača postoje fitosanitarne inspekcije koje mogu tretirati takvu robu, ističu u Spoljnotrgovinskoj komori Bosne i Hercegovine.
– Želimo da vidimo da li postoji mogućnost da se u saradnji sa kolegama iz Hrvatske otvori još jedan granični prelaz, posebno za ove robe kako bi se smanjila čekanja, kaže za BHRT Zdravko Martinović, predsjednik VTKBiH.
Ovo pitanje mora biti na dnevnom redu jedne od narednih sjednica Savjeta ministara BiH, kaže ministar komunikacija i transporta BiH Vojin Mitrović, s obzirom na to da je skinuta s dnevnog reda na posljednjoj sjednici.
– Nažalost, prijedlog je bio izmjena jednog od zaključaka koji se odnosio na nešto što nije bila direktno tema ove tačke dnevnog reda, a odnosilo se na kategorizaciju mostova, tako da sam u tom dijelu morao biti prinuđen da ovu tačku dnevnog reda skinem, kaže za BHRT Vojin Mitrović, ministar komunikacija i prometa BiH.
Velike gužve teretnih vozila odavno su prisutne na graničnim prelazima, a ulaskom Hrvatske u Schengen one će biti još veće ukoliko se ne izvrši pravovremeni proces prilagođavanja, smatraju nadležni.